Vader!

Ledig idag och dubbla pass! Körde baksida lår och vader på Wahk på fm. Instruerade mina kollegor lite med. Bra jobbat Ann o Mirre ;)
 
Sen fika på stan. Såklart! Slappat och uppladdning för dagens andra pass som är mage och biceps. Även lovat att cykla lite som uppvärmning. Notera LITE ;)
 
 
Riktigt såhär ådriga som här är inte mina vader men de är köttiagre nu än här dagen efter tävlingen. Jag tränar vader regelbundet nu och eftersom jag bara tränat dom ibland innan så utvecklas de rätt bra nu. Vadträning är lite speciellt. Vissa påstår att man inte kan påverka vader så jättemycket. Att man genetiskt har bra vader eller inte.
 
Sen tyder mycket på att faktiskt fotbollsspelande kan bygga vader något. I övrigt sabbar fotboll muskelbyggandet. Sen diskuteras det om man ska träna högrep eller riktigt tungt på vader. Personligen tror jag det är lite individuellt hur man bäst bygger vader och jag tror på att variera träningen. Man bör tänka på att träna vader båda med raka (nästan raka) ben och med böjd knäled. När man har böjt ben tränas den inre vadmuskeln som heter soleus.Sen kan vadmusklerna förmodligen tränas något oftare än övriga muskelgrupper. 
 
Idag tränade jag vader i benpressen med båda benen samtidigt. Körde tungt idag. Sen körde jag även lite sittande vadmaskin. Ibland kör jag vadpress i smithmaskinen och då varierar jag så jag ibland kör varannat ben och ibland båda samtidigt 
 
Jag tror mycket på variation över lag i träningen, dels för att de är roligare att göra olika övningar/varianter och dels för at chocka musklerna. Chocka musklerna till att växa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0