Gör som jag säger!

Kära läsare! Jag tycker det är kul att ni läser min blogg. Det är ännu roligare när ni gillar den och när ni gillar mina bilder. Men jag är väldigt tacksam om ni inte "snor" mina bilder och använder dom som om de vore ni på bilden!
Jag är jag och du är du. Det är enkelt!
Jag tycker det är kul om ni kommenterar lite mer oxå. Det är dåligt med kommentarer!
 
Idag tränade jag rygg på träningshuset. Skönt att vara igång igen efter tredagarsledighet. tre dagars ledig het.
Idag blev lite hattigt (Regel nummer tre, ha inte hatt om du inte är cowboy...) med jobb. Jobbade på SB 07,30-09,00 sen PTpass 10-11 sen SB från 15,00 och till 08,00 imorgon..
 
Tänkte på det att det spelar ingen roll hur mycket bra tips jag skriver här eller skriver till er eller pratar med er om, ifall ni inte gör som jag säger! Det krävs en viss ansträngning för att få resultat. Sen är det inte alltid jag har rätt i allt, men oftast ;)  Vissa är mer lättränade än andra, vissa går lättare ner i vikt än andra men alla måste jobba för resultaten. Sen tar det tid. Det går INTE att förbränna hur mycket fett som helst på en dag eller en vecka. Och det går bara att bygga några gram muskelmassa PER dag. Så ha tålamod. Se det långsiktigt! Jag vet att vi alla vill ha snabba resultat men lyssna på en träningsnörd som tränat i 13 år och vet vad jag pratar om. Sätt upp långsiktiga mål men ha gärna vissa delmål och låt dom vara realistiska!  Gör det till en livsstil och lär er att tycka om det ni gör. Var nöjda mer er själva men aldrig helt nöjda för då finns det inget att förbättra :)
 
Rygg idag. Dock inte lika mycket som idag som det är på den här bilden :(

Kommentarer
Postat av: Anton

Hej Per! Hur mycket energi gör man på ett ungefär av med på en dag av att bara vila samt sova? (inget mer). Jag har hört någonstans att det går att käka en pizza om dagen utan att röra sig ngt överhuvudtaget och typ ändå vara i energibalans. Detta kan väl inte stämma? :D

Svar: Hej! Hur mycket energi som går åt på en dag där man ligger helat stilla (om man nu skulle klara av att ligga HELT stilla !) beror på hur stor din FETTFRIA vikt är. Alltså din vikt minus vikten som ditt underhudsfett väger. T.ex en person som väger 100 kg och har 20% underhudsfett har en fettfri vikt (FFV) på 80 kg. Det finns en tabell som visar viloomsättningen (BMR) beroende på hur stor FFV är. * FFV 30 kg = 1166 kcal
* FFV 40 kg= 1411 kcal
* FFV 50 kg = 1642 kcal
* FFV 60 kg = 1858 kcal
* FFV 70 kg = 2059 kcal
* FFV 80 kg= 2246 kcal
* FFV 90 kg= 2434 kcal

Alltså, om du är tillräckligt stor så kan du till och med hamna på energiunderskott genom att äta en pizza om dagen och inte röra dig alls :)
Per Ekbjörn

2012-10-21 @ 16:13:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0