2003

Hösten 1999 började jag träna på gym. I början var det inte så seriöst. Jag visste inte mycket om träning eller kost. Det var inte lika vanligt att träna som det är nu och det fanns inte lika många kunniga människor runt om. Det fanns inget http://perekbjorn.blogg.se där man kunde lära sig massor ;) 
 
Jag fattade inte heller att jag skulle träna hela kroppen. "Benen får ju sitt av fotbollen" Ja eller hur.. på den tiden tränade jag förvisso mycket fotboll och tyckte om det så de fanns inte plats för benträning helt enkelt.
Mycket fotboll som sagt och de gynnar ju inte direkt muskeltillväxten. Festade även mer då. Men ja var nöjd ändå :) 
Armmuskler och bröstmuskler var ju det coola då. Visst, jag tränade rygg, axlar mm oxå men inte lika mycket. Och de har man ju fått sota för så att säga nu i efterhand.. Så dagens tips: Träna hela kroppen och försöka hålla symmetrin redan från början! 
De här bilderna är från 2003 när jag tränar på mitt pojkrum :) Jag körde några pass i veckan där men hade även gymkort. 
 
"Köttig rygg 2003"
 
Notera vikterna på stången ;) Som sagt, bröst och armar var viktigt men även hur stark jag var i bänkpress! Tror jag maxade typ 110 kg på den här tiden. Tränade oftast sjäv här i rummet och en gång fastnade jag i bänkpressen så jag fick rulla ner stången på magen och lyfta av den.. snyggt! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0