Mat och kosttillskott under en vanlig dag...

Jag äter olika mat och tider varje dag men tänkte skriva om vad jag äte en "normal" dag. Idag är en ganska normal dag tycker jag :p

En dag då jag är ledig ser lite annorlunda ut och o jag tränar tidigare på dagen blir det oxå lite annorlunda men "upplägget" är i princip samma: Havredrink till frukost, 2 lagade mål mat, proteindrink eller kesella innan läggdags. 2 mellanmål. Aminosyror 1-3 gånger om dagen. Gainer efter träningen.  PWO innan träning oftast. Ibland tar jag en havredrink som mellanmål.

Det här är hur jag äter under "growing season" dvs när jag INTE deffar. Matupplägget under deffen är dock ganska likt hur jag äter nu men då äter jag lite mindre kolisar. Jag tar bort lite gainer, plockar bort lite ris här och där och nån macka här och där...
Som min kompis sa "vad fan ska jag äta då? en ärta eller?! "

Någon gång inatt när jag var vaken: Cirka 2 dl Fil.

Frukost ca 07,00: 3 dl havregryn, en skvätt rapsolja, 1 dl blåbär/hallon/gojibär/havtorn/björnbär, 15 gram proteinpulver (Whey Tech 3kg ) 4 dl mellanmjölk. Mixa och drick. Lite rivna morötter och ingefära.
En kapsel Daily Strength Superfruit. 6 kapslar Sportlab DAA. En kapsel ALA Extreme. 3 kapslar U-Grow


Frukost på jobbet ca 08,30: Kaffe, 2 mackor med ost och 3 ägg

Mat 12,00: ca 200 gram kyckling, 1 dl ris, lite soya, ett knäckebröd med ost, lite majs+paprika

Mellanmål: 2 ägg, ett knäcke med ost, en macka med ost och lite fil

Precis innan träning ca 18,00: En portion med 10 gram aminosyror (BCAA Hypertrophy ) + några gram Plasma L-Arginine . Drack ingen PWO idag för att jag körde "bara" mage och underarmar.

Direkt efter träning ca 18,45: En portion gainer. Några gram kreatin PF Creatine

Mat ca 20,15: ca 200 gram kyckling, 1 dl ris, 2 knäckbröd med ost, wokgrönsaker och lite rivna morötter med ingefära och en chokladbit :p
En kapsel CLA och en kapsel Omega 3 - Strength. 3 kapslar U-Grow


Ca 22,30: en portion aminosyror ((BCAA Hypertrophy) och en portion Animal PM

Innan läggdags ca 23,00: 250 gram lättkesella eller Milk and whey och "en näve" blandning av mandlar, valnötter och gojibär. En kapsel CLA

Som sagt, äter inte exakt likadant varje dag eller samma tider men som ni ser så är det rätt mångra mat/kosttillskottsintag under en dag...

Hej jag heter Rep och jag är kär i kosttillskott tydligen :p




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0