Ponny

 Igår var jag i Malmö och det blev en riktigt skön vilodag. En tid att passa och det var tågtiden. Annars inga tider att passa, ingen måsten osv. Idag var jag och PG med på friskis och svettis pass. Jag vet att det låter coolt ;) Typ bodypump + lite kondition i slutet :) Skönt pass och kul med lite annat ibland även att det inte är opitmalt när det gäller att bygga muskler.

Imorgon blir det ett pass axlar och kanske övre bröst med vilket jag ser fram emot!

Dagens vikt (efter mat) va 89,7 kg. Nära 90 nu! Vet inte exakt vilken fett% men 8% eller strax under tror jag.
 Siktar på att komma ner till 4,5 % till tävlning 16 juni. Kan nog se rätt bra ut.

Chris Harnell. Fantastisk fysik och fantastik form. 2,7% bf! Helt otroligt. Här en vecka innan tävling och tömd på kolisar. Kommer bli grymt när han laddar på med kolisar !

Har ett litet projekt till på gång. Blev sugen på att bygga på vaderna lite nu när shorts-säsongen börjat :) Anledningen till att jag inte tränar vader nu är för att vaderna är ändå rätt ok i jämförelse med låren men nu vuxit lite så kan jag börja köra lite vader :) Blir cirka 2 vadpass i veckan och borde kunna öka med någon halvcentimeter på en månad. Det är målet iaf.


Dagens tips: Kör inga idiot-dieter men om du nu måste göra det så kör en med mycket protein...

Bara för att.....

 Shetlandsponny
Shetlandsponnyn härstammar från Shetlandsöarna som ligger norr om Skottland. Det är en klippig ögrupp, klimatet är kallt och stormigt. Just kylan är en viktig orsak till rasens mest utmärkande drag - den är väldigt liten. Eftersom en liten kropp håller värmen bättre än en stor har små hästar haft större möjligheter att överleva och föröka sig på Shetlandsöarna. Mankhöjden hos en Shetlandsponny får högst vara 107 cm. I förhållande till sin storlek är Shetlandsponnyn världens starkaste häst, och den har stor egen vilja. Därför är den, trots sin litenhet, inte alltid lämplig för barnridning.





Kommentarer
Postat av: tös!

Hallåååelloooor, ponnyhesten ska väl inte rida barn? :-S barnridning? Världens minsta häst heter fallabella, isors nya vän snart.

2012-03-26 @ 01:10:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0