Pizzadeff!?

Kebabpizza. Blir man fet om man äter pizza varje dag?

Och dessutom dricker cola till?


Ja man kan bli fet, om man får i sig fler kalorier än man förbrukar går man upp i vikt. Men det går att äta pizza, varje dag till och med, och ändå går ner i fett%. Det är inget optimalt sett att deffa på som ni förstår, men jag ska bevisa att det går. Jag kommer inte att äta bara en pizza om dagen, i övrigt kommer jag äta normalt, träna normalt och köra lite extra cardio.

Under 10 dagar ska jag äta en pizza+cola varje dag och minska minst 1 kg i fettvikt. Jag kommer äta en halv pizza 2 gånger om dagen. Anledningen att jag delar upp så är för att ja inte gillar att bli för mätt. Den ena halvan kommer jag äta på kvällen för att knäcka myten "Man blir tjock om man äter på kvällen" . Visst, generellt bör de flesta äta lite mindre på kvällen, om man inte tränat, men om man äter på kvällen behöver det absolut inte betyda att man blir tjock.

Jag kommer utföra det här "experimentet" någon gång i slutet av april förmodligen.

Vad tror ni? :)

Kommentarer
Postat av: Ivy

Spännande!

2012-03-15 @ 23:30:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0