Stressa inte och sov bra...

Sov bra och stressa inte! Jag vet att jag skrivit om det här rätt nyligen men det är ständigt "på tapeten"

Stress bilder kortisol i kroppen som ökar aptiten på socker och fettrika godsaker. Kortisol håller oxå kvar fettet så att det blir svårare att få ut det ur fettdepåerna, främst kring midjan.

För lite sömn ökar bildandet av hormonet ghrelin som i sin tur ökar lusten att äta för mycket felaktig kost och på så sätt bildas oxå mindre av hormonet leptin som har en gynnsam inverkan på fettförbränningen, förutom att det förbränner fett under sömnen ger det oxå mental energi.

Stressa inte och sov tillräckligt!

    


Tränade ett riktigt bra ryggpass med Kim förut. Körde mycket övningar jag inte gjort förut. Eller vissa övningar är nästan som jag gjort innan men med andra vinklar osv så blir det stor skillnad på vilka muskler som aktiveras.
Nu läggdags sen imorgon tränade med jobbet och eventuellt på kvällen Blir även ett besök hos Freddy för att köpa nya kosttillskott :)

Dagens !
Även om du tror att du tränar hårt så går det ALLTID att träna hårdare och kom ihåg att hårdare inte behöver innebära tyngre vikter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0