En normal byggardag (kosten)

Tänkte skriva lite om hur jag äter när jag bygger/bulkarr. Jag äter olika varje dag men dagarna ser iaf ungefär likadana ut. Det blir aldrig samma eftersom jag inte jobbar regelbundet och aldrig tränar samma tider. Men en vanlig dag då jag jobbar kan se ut ungefär så här:
 
Vaknar alltid någon gång på morgonen typ 05-06 och då går jag upp och tar 10 gram aminosyror
 
07,00: 2,5 dl havregryn, 3-4 dl mjölk, bär och 20 gram proteinpulver. Mixar och dricker
 
08,45 (cirka) frukost på jobbet, kaffe och 3 mackor med ost och 2 ägg (de dagar de finns)
 
11,30 : 10 gram aminosyror ibland - för att stimulera proteinsyntesen. 
 
En liten parantes bara... 
Om vi tänker att man kan öka 2 kilo musker på ett år. Mer ökar man inte om man tränar rent. Det innebär 5 gram muskelmassa per dygn. Nu vet jag inte om det går att räkna ut eller hur mycket det blir, men säg att de här 10 gram aminosyror gör så att man bygger nån eller några fler % på en dag. Vi kan säga 2 %. Det innebär att den här drinken med aminosyror som jag ändå tar eftersom att jag vet att det ger LITE, ger mig 0,1 GRAM muskelmassa. Här snackar vi verkligen många bäckar små...
 
 
12,00: Lagad mat, "lite större än normalportion". Olika såklart men kanske 200 gram kyckling, 1 dl ris lite majs. 
 
ca 15,00: 2 knäckebröd med ost, ett glas fil och 2 ägg.
 
16,30: Någon PWO
 
17,00: Aminosyror
 
Träning - under passet skumbaner och nutella :p (kanske 10 skumbananer och 15 gram nutella)
 
Efter passet: Gainer - normalt ca 50 gram kolisar och 30 gram protein
 
Ca 19,30. Lagat mat. Olika igen men kanske 5 potatis, en bit laxfile, lite grönsaker, lite kvarg med vitlök och 2 knäckebröd med ost. 
 
21-22. Kankse lite protein, kvarg, ägg eller aminosyror
 
23,30: Kvällsprotiein - kasein 40-50 gram + lite nötter/mandlar
 
Någon gång under dagen en verve -supernyttig energidryck - 18 gram kolisar. 
 

Ja så någonting kan en dag se ut. Äter ni exakt som mig så kommer ni inte få exakt samma resultat som mig och det är för att alla är olika. 
Alla ser olika ut genetiskt. Allt har olika mängd muskelmassa. Alla rör på sig olika mycket.. osv, osv.. Så det här "upplägget" passar alltså inte alla. Det är mycket man ska tänka på när det gäller kosten men en grundläggande sak, ett tips nummer ett är att: 
 
Protein - SÅ viktigt!
 
Se till att få i dig tillräckligt med protein, urspritt med jämna mellanrum under dagen. Speciellt viktigt eftr träning. Detta gäller både vid deff och bulk. Sika på att få i dig minst 2,5 gram protein / kg kroppsvikt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0