Konditionsträning?!

Jag har visst en tendens att slippa undan cardiopassen jag tänkt mig! Är ingen deff nu men har ändå tänkt köra någon form av konditionsträning ibland. I onsdag skulle jag spelat innebandy men vågade inte på grund av knät. Igår var Anna och jag i simhallen i Linköping och skulle simma men när vi kom dit tänkte vi att det var roligare att börja med att åka vattenruschbana (den man sitter 2 på en grej är väldigt skoj :p)  och bubbelpool och avsluta med att simma. När vi hade simmat två längder kom jag på att jag inte lagt i pengar för parkeringen och var tvungen att gå upp så slapp simma mer :p Idag skulle jag sprungit 3,6 men min löparpartner fick jobb idag så blev inget med det och själv har jag inte disciplin nog att ge mig ut och springa...




Tränade axlar och mage med Tom igår på Citygymmet. Tom ska tävla i CBB på luciapokalen och är 7 veckor in i sin diet och har 7 veckor kvar. Han är sjukt strikt och äter mindre än 100 gram kolisar om dagen och tränar stenhårda pass och dessutom kör en timmes promenad varje dag. Disciplin!! Tom är redan i riktigt bra form och har bra massa så det kommer bli riktigt kul att se honom på scenen i Göteborg i början av december! 

Jag har ju själv haft lite funderingar på att tävla men inser hur mycket som fattas, dels behöver jag mer massa och så undrar jag om jag har den disciplinen som krävs...

Bra pass för övrigt, axelpress med hantel, utsida axlar i maskin, baksida axlar med hantlar, axelpressmaskin och lyft åt sidan i cable. Sen mage.. abs!

 Idag ska jag träna ben i Vimmerby ihop med stödkompis. Eller han tränar sitt och jag hjälper honom och jag tränar mitt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0