Jävla chili!

Som jag skrev för ett tag sedan så ökar chili fettförbränningen...



En ny studie har bekräftat att chili är en fantastisk smalkrydda. I en studie fick råttor en fet kost med eller utan ämnet capasaicin som finns i chili. De råttor som fick capasaicin i kosten gick ner 8% mer i vikt än de andra råttorna.

Förut hade jag lite chili i maten men det var inte så lite som jag trodde i ena tuggan jag tog, så jag höll på att dö för det var så jävla starkt! Visst, det är värt att plåga sig lite för att höja förbränningen en aning men FYFAN!!!

Kommer deffa en vecka till nu ungefär eller drygt en vecka. Ska vara ännu mer strikt nu och försöka gå en timme på morgonen och en tmme på kvällen i stort sett varje dag. Och självklart träna hårt på gymmet. Är dumt att träna lugnare på gymmet under deffen för då tappar man mer muskelmassa. Idag blev det en golfrunda istället för promenad på morgonen, det funkar ju oxå :)


 Kom ihåg att drick vatten! Uttorkning leder till sämre fettförbränning och missgynnar även muskelbyggandet. Men överdriven vattenkonsumtion är onödig. Den enda fördelen med att vara uttorkad är att man ser mer fit ut då ;) (musklerna syns tydligare!)

Träningen igår innan frukost gick för övrigt bra med tanke på omständigheterna! Festade på fredagen, sjuk lite, deff... Körde framsida lår (mest bara benspark dock) och mage. Det var ju lite tyngre än vanligt men skönt ändå att träna så tidigt faktiskt :)

Fitness5-pass + baksida lår sedan...

Kommentarer
Postat av: Cathis

Jag som älskar chili - nu har jag en ursäkt för mera chili

2011-05-18 @ 12:46:09
URL: hthttp://träning-hälsa.se/
Postat av: Anonym

Bra ju :)

2011-05-18 @ 21:43:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0