227 läsare

227 läsare igår, tack mina vänner (både igår och tidigare) för att ni hjälper mig att få fler läsare :)

Jobb

Hade tänkt att träna rygg idag men känner lite i halsen så vilar idag och räknar med att kunna träna imorgon istället. Ikväll jobbar jag på Stenbäcken från 15,00-22,30 och sover jour och imorgon jobbar jag oxå 15,00-22,30 och sover jour och jobbar på söndag till 15,45. Ytterligare en osocial helg, "offrat" många helger nu men blir snart bättring så jag kan vara lite social nu när det snart är vår :) Har jobbat/jobbar över 100% nu men räknar att jobba bara 50% sen längre fram i vår och i sommar, kanske lite mer någon vecka ibland bara.

Liggande hantelrodd, skön övning för ryggen! Ligga är ju aldrig fel ;)


Fettförbränning

Läste lite i kropp och hälsa om fettförbränning och fick faktiskt lära mig lite nytt som jag självklart delar med mig av :)

Gurkmeja är full av antioxidanter och har flera hälsosamma egenskaper. Kryddan består till exempel av 5% av färgämnet curumin som motverkar inflammationer. Gurkmeja kan dessutom bromsa tillväxten av fettvävnad.

Kokos innehåller höga halter av korta mättade fetter som kallas SCT och MCT. Dessa är lättare för din kropp att bränna jämfört med vanliga fetter. SCT och MCT förbrukas delvis redan i levern och resten går till musklerna där det enkelt bränns. De har väldigt liten förmåga att lagras i kroppsfettet eftersom de inte är särskilt fettlösliga.

När du använder en muskel tar den upp blodsocker spontant eftersom den behöver energi. Det gör att blodsockret planar ut snabbare efter en måltid om du "går ned maten", alltså tar en promenad efter maten. Resultaten är lägre insulin och bättre fettförbränning och dessutom verkar det som den ökade förbränningen man upplever av en måltid blir ännu högre om man rör sig efter den. Men kom ihåg att det är fortfarande bra att gå innan maten om man nu hellre vill göra det.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0