Fitness 5

202 sidvisningar igår, det får anses bra :) Hoppas ni tyckte inlägget om EAA var bra, är nämligen ganska nöjd själv med det :p

Blev vilodag för mig igår, kände mig lite hängig.. Idag är jag fortfarande lite slö men räknar med att kunna träna ikväll, framsida lår står på schemat! Ska försöka mig på lite knäböj med godkänt djup idag igen, måste lära mig det för 28e maj är det fitness5-tävling igen!  WAHK ska ha en tävling för de som tränar där så nu om någon vecka köper vi kort där så vi får vara med :)

 Hur svårt ska det var att göra godkända knäböj egentligen!? Skärpning nu Rep

Fitness5

Chins, dips och bänkpress på egna kroppsvikten. Bicepscurl på halva kroppsvikten och knäböj på 1,5 gånger kroppsvikten.

Tanken är att börja träna dessa moment lite mer nu och detta innebär ännu mer att jag kommer ge upp de tunga lyften i bänkpressen (oväntat?) eftersom om jag tränar utållig styrka (ca 20 reps) i bänkpressen kommer de tunga lyften bli lidande. Det är ett litet dilemma det där, jag vill självklart klara så många reps som möjligt på min egna kroppsvikt men ändå lyfta tungt, samma sak som att jag vill vara i så bra form men ändå öka maximalt i muskelmassa... Det är lurigt det där, man får prioritera lite helt enkelt :)

 Tittar lite på sista minuten-resor... kanske dax att åka igen? :)



Kommentarer
Postat av: tompa

Sandalbosse =)

2011-03-16 @ 11:04:00
Postat av: Ekbjorn

Gut att ha "skandaler" ju :D

2011-03-17 @ 20:15:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0