Livet är en fest!

Tränade framsida lår igår, underbart med pump låren! På kvällen satt vi i källängsparken, sen här och sen Chaplin. Det var skoj igår! Trots att jag vet att alkohol inte är bra för träningen så har jag inte dåligt samvete eftersom jag tycker det är värt det och så länge man sköter kost, träning och vila väldigt bra som jag oftast gör så gör en fylla ibland inte så stor skillnad. Allra bäst är självklart att inte dricka alls men som sagt, jag tycker fortfarande det är värt det :)



En inlägg från september förra året:

Kom och tänka på en vanlig träningsmyt/fördom man ofta hör ""Bodybuilders är inte starka, dom är bara uppumpade" 

Fakta: En stor muskel är en stark muskel!

Visst kan två lika stora personer vara olika stark och så blir man bra på det man gör så kör man tex mycket bänkpress blir man självklart stark i bänkpress..
Sedan kan man vara stark på olika sätt, det finns olika muskelfibertyper och har man mest långsamma är man mest uthålligt stark.

Men att bodybuilders bara har uppumpade muskler och inte är starka är alltså helt fel :P



 Per Ekbjörn för 11 år sedan, varken uppumpad eller stark!



Kommentarer
Postat av: Henke

Grym skillnad mot din äldre bild!!

Hur mycket vägde du innan du började träna?



mvh

2011-06-06 @ 00:36:57
URL: http://heppsanhometraining.com/blogg.html
Postat av: Ekbjorn

Ja det är lite skillnad haha! Vägde typ 60 kg då tror jag :)

2011-06-06 @ 23:08:33
URL: http://perekbjorn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0