Marklyft

Grattis Jens som nu väger 0,1 ton! Grattis Danne som trots en grisbulk som heter duga ändå håller en BF% under 10%! Och grattis till mig som har köpt kosttillskott idag igen och redan imorgon kommer prova superpump :) En PWO från Gaspari. http://www.muskelbygget.se/

 superpImp!

Idag blev det ett ryggpass ihop med PG. Blev lite annorlunda pass där jag inledde med dubbelset i latsdrag och i slutet av passet blev det 3 set marklyft, det har jag inte kört på förton år typ så lär väl ge lite träningsvärk imorgon :D
Tränade marklyft i ungefär ett halvårs tid för 3-4 år sedan och klarade då 210 kg som mest.


Marklyft är en bra övning som tar på väldigt många muskler och skapar stor hormonell utsöndring vilket leder till bättre muskeltillväxt. Nedre delen av ryggen är förmodligen den muskel som används mest, men även resten av ryggen används samt benmusklerna och magen. Det är viktigt med rätt teknik när man tränar marklyft. Alltid viktigt med rätt teknik med extra viktigt vid övningar som mark. Anledningen till att jag inte kör marklyft vanligtvis är att jag tycker den tar för mycket på övre trapsen på mig som jag inte vill ha större (pga att mina axlar är för små!)

Om man ska lägga in marklyft i sitt träningsprogram så är det som sagt viktigt med rätt teknik men även bra att tänka på att inte lägga marklyft dagen innan ett benpass eftersom benen som sagt aktiveras i marklyft.

Nu gör jag precis tvärtemot vad jag skriver(busgrabb vaa), jag ska nämligen träna ben imorgen :p MEN tränade inte marklyft så hårt idag...




Dagens tips: Träna så du har kontakt med den muskeln som ska tränas. Tränar du mage tex så tänk mage! Kontakt är A och O!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0