Baksida axlar - viktig muskel!

Idag tränade jag mage, vader och underarmar. Har börjat köra vader varje vecka nu. Innan tränade jag nästan aldrig vader och det är på grund av låren är för små i förhållande till vaderna. Jag har rätt ok vader. Första veckorna har jag bara tränat typ 4 set vader och det har räckt. Om man inte tränat en muskel på en längre tid behövs inte alls lika mycket träning för att stimulera muskeln. Samma sak med armar, jag tränar bara armar cirka en gång i månaden och då kör jag bara cirka 4 set på biceps och 4 set triceps.
Men idag körde jag lite mer vader än jag brukar. 3 set stående vadpress i smithen (stången på axlarna), uppåt med båda benen och ner med ett ben i taget. Sedan 2 min step på tå och avsluta med 2 set i sittande vadpress.

En muskel som jag börjat träna lite mer är baksida axlar. Baksida axlar är jätteviktigt och en snygg muskel. Jag tränar den oftare då jag lägger in lite baksida axlar i framsida/utsida/övrebröst-passet. Dessutom tränar jag lättare och får således bättre kontakt.

En bra övning för baksida axlar. Den är extra bra sen jag började minska på vikterna och bytt till detta grepp. Kopplar ur triceps och vissa ryggmuskler på det här sättet. Kontakt är A och O.


Om man dessutom ser lite nöjd ut går det ännu bättre ;)

De muskler jag tränar mest är axlar och övre bröst, det blir ca var 3e-5e dag.

Rygg: cirka 4-7 dagar

Ben: cirka 4-7 dagar

Mage: cirka 2-5 dagar

Underarmar: cirka 5-7 dagar

Armar: cirka 1 gång i månaden

Nedre bröst: cirka 1 gång i månaden

Traps: Aldrig

Träningen ser alltid olika ut från vecka till vecka men ungefär så här ofta tränar jag varje muskelgrupp.



Kommentarer
Postat av: Anna ST

Vem är det som har fotat? Snygga bilder!

2011-12-13 @ 12:34:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0