Bygg breda axlar...

I söndags kör jag övre bröst och axlar på kvällen. Lite triceps med. Gjorde en 10a på 90 kg i snedbänk. Jaha? Kanske du tänker då, men jag skriver det för snedbänk är en av de moment jag ska bli "stark" i nu framöver :) Jag ska se hur mycket ja kan öka i styrka i snedbänk, axelpress med hantlar, chins med vikt, omvänd biceps, frontböj och sittande vadpress!

"pushdowns" med rep eller stång är enligt mig den bästa tricepsövningen.


Bygg breda axlar!

    Bästa övningen för att bygga bredden på axlarna, utsida axlar. Här utgångsposition. Viktigt att hålla ner skuldran för att inte koppla in "trapsen". Tänk att handen ska utåt. Ha cirka 20 grader böj i armbågsleden.

Agonist: M. Deltoideus pars medialis (utsida axel)

Synergister: M Deltoideus pars anterior (framsida axel) och posterior (baksida axel) samt M Supraspinatus (den övre av rotatorcuffens 4 muskler)

      Slutposition. Kom ihåg att hålla ner skuldran (jag vet, det är svårt) men det är lättare om man inte använder för tung vikt. Axel, armbåge och handen i samma höjd. Tänk utsida axel och få kontakt!


I måndags tränade jag baksida lår och nedre del rygg samt underarmar. En 9a på 40 kg i omvänd biceps.
Igår blev det mage och vader. Gjorde en 7a på 100 kg i sittande vader.


Golf

På kvällen igår blev det en golfrunda med PG och Robin. Gick runt på 24 och 22. Hade lite problem i början på rangen eftersom jag hade mina skandaler istället för vanliga skor. Skandalerna är några centimeter högre men lyckades efter mycket om och men att kompensera det i svingen :)

Töjde ut ledbandet i högra knät oxå när jag slog med drivern. Kändes dock inget när jag spelade sen men satans ont inatt och idag :S
Det jag brukar vara sämst på, puttningen, gick ovanligt bra igår och det känns kul! Men inspelen från precis utanför green var katastrofala ibland... Slog typ en meter istället för 5 meter!

För er som inte varit där så rekommenderar jag varmt:
http://www.golfakademin.com/ 
Och för er som varit där, fortsätt spela :)

Eftersom Bibbi är så snäll mot mig så blev jag sponsrad med en rosa golfboll :)
 Notera att det står lady på...

Kommentarer
Postat av: Matte P

Snygg golfboll!

2011-08-03 @ 12:08:41
Postat av: Ekbjörn

Ja eller hur :) Rosa är alltid fint!

2011-08-04 @ 19:30:24
URL: http://perekbjorn.blogg.se/
Postat av: Henke

Har du provat köra med utgångspunkt bakom ryggen istället för framför?



Man får sänka vikten ytterligare men tycker det tar ännu bättre då.

2011-08-07 @ 22:21:43
URL: http://heppsanhometraining.com/blogg.html

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0