8,2% BF!

 

Tränade rygg ihop med Jocke i lördags som sagt, samt några set biccar... inledde passet med 26 chins :) sen efter latsen blev det hantelrodd, jag gjorde 14 reps med 52orna och Jocke var tvungen att vara värre och gjorde därför 15 reps och jag var ju självklart tvungen att vara ännu värre och gjorde 16! Riktigt slut blev vi båda två, härligt!
Bicepsträningen var 4 set bicepscurl med EZ-stång, riktigt skönt att träna biccar :D

Blev en fettmätning i lördags oxå och den var mindre rolig haha, 8,2% är jag tydligen upp i nu... 8,2% är bra form men för mig är det högsta jag haft sedan i februari.. Jag ska fortsätta att äta mycket men kanske inte måste äta kexchoklad och likande varje dag längre :P Det funkar när man samtidigt tränar fotboll och förbränner mer samt har bättre kondtion = högre förbränning i vila samt högre EPOC = efterbränning. Dessutom kan jag inte träna ben ordentligt nu vilket oxå bränner mycket samt ger hög efterbränning.

Igår och idag har jag jobbat 09,00 igår till 16,00 idag... och vilat från gymträningen så nu är jag riktigt sugen på att träna imorgon :)

Lagad mat bättre än raffinerad mat (färdigpackad)

En komponent som avgör vår dagliga ämnesomsättning är TEF (Thermic effect of food) dvs den mängd energi som krävs för att smälta maten. I ett experiment undersökte man TEF för oraffinerad (lagad mat) och raffinerad mat och det visade att ämnesomsättningen ökade med 10,2% för de som åt raffinerad mat och 19,9% för de som åt oraffinerad mat... Detta blev att den raffinerade maten "kostade" 137 kalorier att smälta och den oraffinerade bara "kostade" 73 kcal.

Lagad mat är alltså bättre ur fettförbränningssynpunkt, dessutom innehåller den mer fibrer och närningsämnen samt oftast smakar bättre :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0