SerRatUs

Jobbade hela dagen igår, åt mycket.. en hel del mackor, halv pizza och godis! Men fortfarande bra form... Tror plasmajet gör sitt??
En del kanske tänker att jag äter för lite men faktum är att jag äter mer än jag brukar (även fast jag inte grisbulkar) Jag ligger på kalorieöverskott eftersom jag fortfarande ökar i styrka!


Ryggpass idag! Som jag förklarat innan delar jag upp ryggen i fyra delar: Lats, mitten av ryggen, baksida axel samt nedre del rygg. 4-6 set för varje del brukar det bli ungefär! Ibland kör jag några set för serratus oxå (Cool muskel ju!)

 

Serratus anterior, främre sågmuskeln eller boxarmuskeln, är en muskel som täcker bröstkorgens laterala parti. Denna muskel tar hand om axelns positionering uppåt och snett uppåt framåt och dess antagonist (muskel som gör motsatt rörelse) är trapezius. Den har sin övre infästning i axeln och de nedre i revben 1 - 9. Det finns ett antal överlappande synergister (Synergist kallas muskler som i båda ändar drar åtminstone delvis i samma skelettdelar, så att de kan sägas samarbeta.) till serratus anterior och dessa är pectoralis minor (lilla bröstmuskeln) och pectoralis major (stora bröstmuskeln)


Lite mer tjat om mitt jävla gröna te och ingefära :P

* Grönt te ger bättre tandhälsa

* Ingefära kan lindra illamående, i studien användes 0,5-1 gram 2 gånger /dag.


Kommentarer
Postat av: Fatih

Tja,



Såg att du delade upp ryggpasset, tränar du då allt under samma dag? 4-6 set per del tar inte det lång tid?



Förslag över hur man kan få till ett bra ryggpass?

2010-11-21 @ 22:05:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0