Utkast: Feb. 24, 2010

 Idag tränade jag inte biceps, däremot tränade jag lårbiceps (hamstrings) som är ungefär lika stora som mina biceps! Lårbiceps ska självklart vara mycket större men det är den mesta släpande muskeln hos mig...


Blev liggande lårcul, sittande, tjejmaskin, utfall, lårspark... Kändes bra, dock fortfarande träningsvärk i vaderna men kunde träna iaf!

Nu har vi suttit och läst om fettförbrännare här nån timme, blir sugen på att deff och att bli rippad!

Dagens nöt: Valnötter innehåller 7,5g omega3 fett /100gram och innehåller mycket B6-vitamin som är viktig för nybildande av röda blodkroppar och i ämnesomsättningsprocessen.. 7,5gram/100gram är faktiskt mer än många feta fiskar innehåller... På tal om det ska jag äta LAX nu :D Åt Broccoli till förut, sägs vara en av dom nyttigaste grönsakerna, men det är fan inte gott...

Dagens tips: Bästa sättet att bli "Fit" är att träna både på gym och någon cardioträning (springa, spinning, simma, boxning, gruppträning etc)
Definitionen på fit kan ju förvisso vara lite olika men ni fattar...

Några frågor om träning, kost om min träning eller likande??


Kommentarer
Postat av: Mohammed

Hej, Jag undrade om du visste några bra övningar eller hur man tränar brösten?

2010-02-24 @ 20:22:34
Postat av: Ekbjörn

Bra övningar för bröstet är bänkpress och hantelpress och för övre del bröst lutande bänk eller lutande hantelpress, Förslagsvis kan du kör först vanlig bänk sen lutande hantelpress sen avsluta med nån mer pumpövning, tex cablecross, dips eller pecdec! Lycka till!

2010-02-24 @ 21:41:14
URL: http://perekbjorn.blogg.se/
Postat av: Joakim

Jag har hört om tjejer som undviker att träna bröst...dom säger att om man tränar bröst så får dom mindre bröst..är det så? Men jag då...ja vill ju ha större bröst..får jag också mindre bröst om jag tränar dom för mkt då?... jag blir yr....tacksam för snabbt svar..

;P

2010-03-01 @ 17:43:14
URL: http://timejoakim.blogg.se/
Postat av: Ekbjörn

Kul Jocke :P

2010-03-01 @ 22:36:21
URL: http://perekbjorn.blogg.se/
Postat av: Anna ST

Vad är pecdec?

2010-03-02 @ 14:39:29
Postat av: Ekbjörn

Pecdec är en bröstmaskin där du sitter med armarna ut åt sidan och håller i "pinnar" sen trycker ihop dom så armarna är framför kroppen... hm svårt att förklara!

2010-03-02 @ 17:19:47
URL: http://perekbjorn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0