Om mig

Kom hem från ett övre bröst och axelpass! Blev lite halvt jazzpass idag med tanke på att jag tränade samma muskler i måndags.. tränade alltså lite lugnare idag!

 

Tänkte skriva lite om mig själv för eventuella nya läsare eller för er gamla läsare oxå som kanske är intresserade :)

* Per Ekbjörn 27 år, tränat i cirka 10 år... I början blev det mest bröst o armar (diskobyggare :P ) och då hade jag ingen koll på mat osv, men genom åren har det blivit mer och mer seriöst.. Spelar även fotboll en del i ett div 6 lag.. inte jätteseriöst men kul är det :) Nackdelen är att ju mer fotboll ja spelar desto mer lidande blir muskelbyggandet...

* Utbildad personal trainer steg 1 och steg 2 @ http://www.pt-school.com/

* 181 cm

* Morgonvikt nu: Cirka 84kg

* Fett% (BF) nu: Cirka 7,5%  (är min offseasonform)

* Mål med träningen: "Kötta på mig lite" , mest axlar, övre bröst och ben och hållla hyfsad offseasonform.. Ett mål, eller dröm kanske man ska säga är att komma med på BODYs framsida som omslagsmodell (är en tävling varje höst där man kan skicka in bilder på sig själv)

* Mål till sommaren: Lägga på mig något halvt kilo muskler (mer går inte tyvärr på så kort tid) och deffa ner mig under 6% BF... (1,5% att deffa ner sig kanske låter lätt men när jag kommer under 7% blir det svårare och svårare att få bort fettet...) I somras hade jag 6,3% som bäst..

* Mest nöjd med: Överarmar och vader, hyfsad "droppmuskler" oxå

* Minst nöjd med: Baksida lår som är obefintliga typ och axlarna och övre bröst som behöva mer kvalitétskött!

Jag tränar inte bara för att lägga på mig muskler utan jag har femtioelva andra anledningar varför jag tränar! Jag mår bra av det,mindre sjukdoms och skaderisk, det är kul att planera träningen och kosten, köpa kosttillskott, planera deff, dela upp deff och bulkperioder, det är socialt, känslan av träningsvärk, kul om man får nån komplimang nån gång ibland, kul att hjälpa andra, kul när man blir starkare i något, den underbara känslan när man har pump!

Bodybuilding är inte bara något man gör några timmar i veckan, det är en livstil dygnet runt, man lever det och jag älskar det :)

Kommentarer
Postat av: Joakim

61 anledningar alltså...hihi

Open body om några år kanske? ;)

2010-02-03 @ 21:32:17
URL: http://timejoakim.blogg.se/
Postat av: Ivy

Sv: Jaa, jag trivs riktigt bra! Hur går det för dig och alla dina jobbpass? :p

2010-02-03 @ 22:57:55
URL: http://ivonapavlov.blogg.se/
Postat av: Ekbjörn

:) ja body open men det får bli när jag vet innan att jag kommer komma topp3!

2010-02-04 @ 10:31:50
URL: http://perekbjorn.blogg.se/
Postat av: belpark

jag har kille och så, men kunde inte INTE ge dig en komplimang.. du har otroligt fin proportion på din kropp. För mig är du det perfekta idealet i mina ögon, du är precis lagom :) och förresten en fråga.. jag undrar vad du skulle rekommendera till en tjej som tränar styrketräning. Jag bygger lätt muskler, har väldigt definierat och så fort jag kör träning någon gång så blir det lätt att jag känner mig "biffig". jag vill inte gå ner massa men känna mig fast och fit. är det träningsövningarna som bestämmer hur man blir på ett visst sätt eller är det maten? låter inte korkad nu va? jag menar lixom, olika repp, olika vikter osv. har ställt frågan innan till PT men inte blivit nöjd. tack på förhand. / n.

2010-02-04 @ 21:07:05
URL: http://belpark.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0