hög kaloriförbrukning, tack för att det finns gainer



Dubbla jobb och dubbla pass idag.. Slutade 08,00 imorse på stenbäcken och åkte direkt till Hesselby, slutade där 14,30 så blev en lagom lång dag :) Benpass på träningshuset vid 15,00.. Hacklift, benspark, raka markisar, liggande lårcurl, sittande lårcurl och lite insida lår i cable..

19,00 cirka fotbollsträning, kom 30min senare så spelade bara en timme men det var tillräckligt kände jag, känns ju när man kört ben!
En sån här dag är jag välidgt glad att det finns gainer eftersom jag annars skulle ha svårt att få i mig tillräckligt med kalorier...

Approximate kalorierförbrukning idag: "Grundförbränning" cirka 2100kcal, "normal extra förbrukning" (allt man går, rör sig mm förutom träning, svårt att räkna ut exakt med ofta räknar man med cirka 500 kcal) cirka 500 kcal, promenad på jobbet cirka 100 kcal, benpass 600 kcal, fotbollsträning 600 kcal (Osäker men det kan stämma va?)
Sen lär ju "epocen" efter dessa två pass iallafall blir minst 100 kcal(?)

Totalt: 2100+500+100+600+600+100 = 4000 kcal, sen ska jag ju helst ligga några hundra kcal över...


Så har jag ätit idag:

* 3,5dl havregryn, 15gram protte triple pro, blåbär, ca 3 dl mjölk (540 kcal)

* 1 verve (70 kcal)

* Fil med havregryn, 2 mackor med ost, 2 ägg, kaffe (650 kcal )

* En stor bar (400kcal, i stort sett som en bra måltid) + 2 ägg + 2knäckebröd med ost (700 kcal )

* En portion NO shotgun (40? kcal)

* Träning

* 2 dl gainer (480 kcal)

* 3,5 havregryn, 10 gram triple pro, blåbär, 3 dl mjölk, 2 ägg (700 kcal)

* Fotbollsträning

* 1,5dl gainer (360 kcal )

* 1 verve (70 kcal)

* En portion lax+potatis+wokgrönsaker, 4 rostade mackor med ost (800? kcal)

* Nötter + 40 gram night pro (sedan) (250 kcal)

Har höftat rätt bra här, men kom upp till cirka 4800 kcal, lite lat ikväll så orkade inte räkna ut exakt kcalförbrukning men slutsats av detta blogginlägg:

Gainer är ett smidigt sätt att få upp kcal-intaget om man har svårt att äta tillräckligt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0