En dag i Norrköping

Igår åkte jag o Danne till Norrköping och träffade Erik, gick på stan och så, var inne på Proteinfabrikens butik och tittade på kosttillskott :) Han som jobbade där var väldigt kunnig så blev en hel del snacka med honom och hade även tagit fram sitt egna proteinpulver som vi provsmakade, det var riktigt gott så det var vi ju tvugna att köpa såklart :)

Sen var vi och tränade, jag körde rygg, baksida axlar och lite biccar.. Helt ok gym och helt ok pass! Sedan Fick vi hänga med Johannes Årsjö som vann Sveriges starkaste man 2009 till hans träningslokal där han har möjlighet att träna många av strongmengrenarna. Tyvärr är vi alldeles för svaga för att kunna göra nåt vettigt där, men jag drog iallfall en "liten" kejda på 315 kg några meter fram och tillbaka där inne :)
Kanske kommer upp en bild på det vad det lider, som bevis :)

Årsjö som är litet småskadad körde lite lätt bara, en 10a på 200kg i djuuupa knäböj o så bara... han är ett fysiskt jävla fenomen, enormt stark och dessutom jävligt vettig! Finns många brutala filmklipp på youtube med honom när han lyfter riktigt tunga grejer!
Det mesta imponerande är nog ändå att han tränat i bara 5år och tog 300 i marklyft efter bara 8 månader, fysiskt jävla fenomen som sagt!

Sen blev det pizza hos Erik som för övrigt har jävligt bra ådror på axlarna ;)
En bra, rolig och inspirerande dag i Norrköping som avslutades med en höghastighetsbilfärd tillbaka till Vimmerby i min monsterbil, Ulxen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0