Självdisciplin...

Gick upp 8 idag, riktigt trött, hade varit skönt att sova ett tag till men gick upp och hämtade min frukostdrink som jag tog halvsittande i sängen. Jobbar 11,45-21,30 idag så jag "måste" träna vid ca 10.00. Notera att jag aldrig känner att jag måste träna, jag vill träna men som idag kan det var lite svårare att ta sig dit.. Eller ta sig ur sängen iaf! Men ja säger som Arnold är filmen pumping iron: "It´s all worth it" :)

Det kräver självdisciplin och motivation.. just den där motivationen är svår att hitta för många och svårt för mig att hjälpa till med, men jag hoppas att den här bloggen kan hjälpa någon lite iaf!
Nu kan jag inte skriva förän ikväll och tror då jag ska skriva om hur många "reps" (repetioner) som är lagom i varje set.. Men så länge: Variera träningen!


 En härlig sommardag tillsammans med busgrabbarna vid Trosbonäs, längtar till sommaren som så många andra men nu är det höst och vinter på gång och då är det bara att göra det bästa av situationen!


Nu blir det kaffe och uppladdning för ryggpass, inleder nog med chins idag och hoppas jag kan slå 16 reps i första set som jag gjorde förra veckan!


Kommentarer
Postat av: ez

ta en kopp kaffe så du blir människa:)

2009-10-21 @ 09:10:56
Postat av: Anonym

åka skridskor är roligt under vintern;D

2009-10-21 @ 22:28:59
Postat av: Ekbjörn

hehe ez, det är förbjudet att säga så va? :)

Åka skridskor är roligt absolut :) Synd att man inte är så vass på det!

2009-10-21 @ 22:51:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0