Mitt fredagspass och om övre/nedre magen!

Tränade med Tom idag, alltid kul :) Körde frontdeltat och utsida axlar och mage! Tränade även 2 set triceps för ovanlighetens skull! Tränar nästan aldrig överarmar på grund av att mina axlar fortfarande är för små i förhållande till armarna... Har dock förbättrat axlarna sista åren, innan var dom obefintliga :P

Men lite triccar idag iaf, sköönt! Träffade Micke på gymmet idag, han är riktigt fit och killen är bara 17(!) år, helt otroligt! Han är även väldigt trevlig och mogen i sitt sätt, kul med någon som är riktigt seriös oxå!
Har gått runt idag och njutit av min träningsvärk, dels i baksida lår och dels i baksida axlar :) Tror den i baksida axlar delvis beror på att jag provade en ny övning igår :D

När magträningen ändå är på tapeten (skrev om det igår va?) Jag får ofta frågan hur man tränar nedre delen av magen. Man kan inte träna bara nedre eller bara övre delen. Dom raka magmusklerna går ifrån precis under pecsen som syns på bilden till precis under magen eh ja, syns även det på bilden :) När man gör en magövning tränas således hela magen, MEN det kan kännas mer i övre eller nedre delen av magen och det beror på att det kan "dra" mer i antingen övre eller nedre muskelfästet.

 Den här killen har inte så hög fettprocent va? :)

Om det är nån som undrar varför jag är så nördig som sitter här och skriver om träning en fredagkväll är det för jag inte ska ut på några dumheter (Är dock rätt sugen...) ikväll, dels för jag lovat nitin att hämta honom och några inatt och så ska jag vara hundvakt till Enzo, ska dessutom försöka packa ner lite bröte för imorgon blir det flyttlass till Storgatan 63 :)

Trevlig helg gott folk!

Kommentarer
Postat av: CZ

Det gillas! Har beställt en atanomisk bok om kroppen & styrketräning nu! Väntar ivrigt på att den ska komma hem! :D

2009-10-31 @ 12:34:13
URL: http://czamorano.blogg.se/
Postat av: CZ

anatomisk* :P

2009-10-31 @ 12:36:17
URL: http://czamorano.blogg.se/
Postat av: Ekbjörn

Hehe ok, blir spännanade :)

2009-10-31 @ 18:35:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0