Krävs tålamod...

Lindebrandt kom förbi förut, blev fika igen, dock bara kaffe denna gång :) Blev en hel del träningsnack! Han, är riktigt atletisk och seriös med sin träning. Vi pratade bland annat om vilket tålamod som krävs för att bygga muskler, om man tränar "rent". Man får vara nöjd om man lägger på sig några gram muskelmassa om dagen och det är under en BRA träningsperiod isåfall! 2hg torr muskelmassa (ungefär 1kg muskler, då musklerna består till stor del av vatten) är ungefär vad man kan gå upp på ett år! Fall då man kan öka lite mer är:
 
* Om man är nybörjare, då sker ökningar snabbare
* Om man är tonåring, eller något år äldre, då är kroppens testosteronproduktion större
* Om man hållt uppe från träningen en längre tid och börjar igen, det finns något som kallas muskelminne och det innebär att kroppen kommer ihåg hur mycket muskler du hade innan uppehållet!

Man kan självklart öka mer i VIKT men då består ökningen av glykogen(lagrade kolisar) och/eller vatten och/eller fett!
 Duger den här som ickespännbild? Jag letade och letade, men som den spänntönt jag är så var det svårt att hitta nån helkroppsbild där jag inte spänner mig :)

Jag lånade filmen bigger, stronger, faster av honom. Den handlar om anabola steroider, tittar på den nu och det är intressant!

Vardagsmotion var det ja, allt typ av fysisk aktivitet förbränner kalorier och vardagsmotion underskattas nog ofta. Exempel: Ta trappan istället för hissen, städning, cykla till affären istället för att ta bilen eller gå hem till mig och diska åt mig ;) upp och gör några utfall eller knäböj i reklamen när du tittar på film, eller ta en paus ifrån facebook, lek med dina barn eller hunden, gör tåhäv medans du borstar tänderna, ha mer sex (Men kom ihåg att om du har sex bara för att få träning är det nåt fel, men se träningen som en bouns ;) )

Ja det finns många andra typ av vardagsmotion, gör det som passar dig helt enkelt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0