Fika mer!

Jobbade till 16,30 sen var jag hos Tony och hämtade nyckel till nya lägisen! Flyttade inte in nåt idag men var där en sväng o bleg! Sen blev det gymmet.. Lite hämmad av tandvärk men inget jag tänkte på när jag tränade.. Övre bröst, fram och utsida axlar och mage

Började med smithmaskin med mycket lutning (övre precs): 90kg*8, 100kg*6 reps, 105kg*3, 90kg*7, 90kg*6 sen stående axelpress med stång, ett par set duttande i cable, sen utsida i form av hantellyft åt sidan i cable
Och mage blev ett par mördarövningar :)

Träningssnack på jobbet, på gymmet, hemma och på msn, visst är det härligt :) Består mitt liv av annat? Ja massor :D

Tänkte skriva senare ikväll eller imorn lite om min träningsutveckling genom åren, dagens tips sålänge: Fika mer, det är gott, trevligt och socialt :) Men man behöver inte äta 7 sorters kakor (!) och dricka en hel kanna kaffe med grädde och förton sockerbitar varje gång man fikar ;)

Tack till er alla som läsare min blogg, jag tycker det är jättekul, men lite fler kommentarer va? :)

 Triccar, en härlig muskel va :)


Kommentarer
Postat av: lisa

kan du inte skriva om hur man äter en nyttig "normal" frukost? istället för massa protein o grejer. typ flingor? eller gröt? frukt?

2009-10-27 @ 22:24:13
Postat av: Ekbjörn

Ja absolut :) Havregrynsgröt är bra, fil med flingor (som inte innehåller för mycket socker!) är bra, fil med músli eller vad det heter? Fullkornsbröd med mager ost eller skinka och grönsaker! Gärna Ägg, makrill till, frukt går oxå bra att äta! Något annat du tänkte på?

2009-10-27 @ 22:55:55
Postat av: Mathias Persson

Du är en grym bloggare, läser den i klump just nu, och den är mest nöje hela tiden. Något som du inte skrivit om än är träningsupplägg. Dvs ditt, hur ser det ut, veckovis, månadsvis, årsvis? Skulle säkert vara intressant för en större skara. Själv har jag hittat ett upplägg som passar mig.

Måndag: Yoga 90 min + styrketräning om tiden finnes

Tisdag: Core 60 min

Onsdag: Styrketräning

Torsdag: Styrketräning

Fredag: Yoga

Lördag-Söndag: Golf + Innebandy ibland.



Har gått upp en del i vikt, både kvalitet och kvantitet tyvärr, men snart är det dags för cardio igen... typ nästa år.

2009-11-10 @ 20:03:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0