Saknar...

Nu har jag tagit min "tuppis" (sover ca 20min, men idag blir det längre för jag är ledig!) Skönt och bra för återhämtningen! Tänkte bara lägga upp bilder på mina före detta hundar(och katt!) för att göra den här bloggen lite gulligare :) Promenera med hundar är en bra motionsform och ett sätt att komma ut, om man inte har nån hund är det lättare att strunta i det! Så låna gärna en jycke om du inte har nåt och ge dig ut i skogen och gå :) Hundens ägare blir säkert nöjd oxå!

 Tez orkade inte gå lika långt som Amber, men klarade iaf att hänga med i tempot när dom gick tillsammans, såg jättesött ut!

Lyssnar för övrigt på Flash Gordon för förtonde gången nu, haha så jävla bra! Het actionfilm från 80talet, rekommenderas varmt för er som inte sett den, och även för er som redan sett den :)
 Lilla sissen behövde jag inte gå ut med, hon gick ut själv :P
 Amber gillade att gå långt för hon är stooor :) Hon gillade även att gosa såklart!
Alla dom här gosen bor i Sthlm nu sen ett år tillbaka, och jag saknar dom...

Skriver senare ikväll om omega-3 fetter och dess positiva egenskaper!

Kommentarer
Postat av: missma

Tess var ju för söt, så himla liten :))

2009-10-19 @ 18:39:05
Postat av: Anna Andersson

Mmmm.. Jag saknar dem oxå! Amber, så gosig! :)

2009-10-19 @ 18:40:33
Postat av: Lotta

obs obs obs obs :D

Laxen innehåller bara omega 3 om det är viltfångad och inte odlad. Den odlade laxen får bara pellets som är full med hormoner (!) och laxen får omega 3 i sig pga att den äter småfisk (om den är vild) och småfisken äter i sin tur alger, omega 3 kommer alltså från algerna. Men utan vildlax inget kretslopp ingen omega 3 :D

2009-10-19 @ 18:47:58
Postat av: Joakim

tur då det finns omega 3 kapslar att köpa för en billig slant..så det är ju inge problem!

2009-10-19 @ 19:12:06
Postat av: Emma

Är du personlig tränare eller något liknande ? Eller har du bara sjukt bra koll ? :P

2009-10-19 @ 19:18:35
URL: http://emmset.blogg.se/
Postat av: Tobbe

Tjena!

Fick syn på din blogg idag och den verkar riktigt bra! Har läst igenom den ett tag nu och tänkte en fråga. Jag tränar i gym nu (Har elittränat fotboll stor del av mitt liv) och skulle vilja bygga lite större muskler och öka i vikt. Hur tycker du är bra att lägga upp sina pass? Vilka muskelgrupper som ska tränas under samma pass osv. Jag kör 4-5 pass i veckan. Tacksam för svar och grym blogg verkligen!

2009-10-19 @ 20:43:39
Postat av: Ekbjörn

Ja dom va så söta och gosiga båda två :)

2009-10-19 @ 21:05:05
Postat av: Ekbjörn

Intressant Lotta! Ja det är riktigt Jocke :)

2009-10-19 @ 21:06:35
Postat av: Ekbjörn

Jag är utbildad personlig tränare och har läst en del själv oxå, men jobbar inte som personlig tränare.. hjälper dock gärna folk med träning och kost på min fritid :)

2009-10-19 @ 21:08:55
Postat av: Ekbjörn

Tack Tobbe, det var kul att höra :)

Det finns många olika sett att dela upp kroppen, det du får utgå ifrån är först och främst hur många pass du vill köra i veckan och det vet du ju redan, och sedan om det är något du vill träna extra mycket? Ett förslag på upplägg: Dag 1 - rygg, biceps,underarmar Dag 2 - bröst, triceps,mage, Dag 3 - ben+vader, Dag 4 - axlar+mage sen kan du ha en 5e dag som extradag där du kör det du vill träna extra, eller om du bara tränar 4 pass en vecka så hoppar du helt enkelt över dag 5 :) Men försök alltid ha minst 48 timmar mellan träning av samma muskelgrupp!



Och kom ihåg att kosten är viktigt för bra resultat! Återkom gärna med fler frågor om du vill, lycka till!

2009-10-19 @ 21:17:15
Postat av: Tobbe

Tackar! Kommer följa bloggen så frågar så fort något dyker upp =)

2009-10-19 @ 23:51:44
Postat av: Ekbjörn

Det gör du rätt i :)

2009-10-20 @ 11:41:12
Postat av: Mathias Persson

Kul att du fick så många kommentarer om ett inlägg som mestadels inte handlade om träning. ;-) Jag spär på med en till!

2009-10-20 @ 16:07:52
Postat av: Ekbjörn

hehe ja eller hur :) Tack, vill ha många inlägg!

2009-10-20 @ 17:28:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0