Uppvärmning! Tonfisk är guld

Jobbar 15,30-23,00 idag (udda tur som jag har var 6e vecka) Så idag tränade jag och Ivona vid 11, jag värmde faktiskt upp med 5 min löpband(!). Normalt värmer jag upp med 2 el 3 lätta set på den övning jag ska börja med. Till exempel om jag ska köra sned bänkpress som idag så körde jag ett set på 30kg sen ett på 50kg. Om jag ska träna benpress tex kör jag oftast 3 uppvärmningsset. Ska man träna bröst tex så anses jag att man inte behöver gå på löpband, cykla eller stepmaskin i förton minuter för att värma upp, det är absolut inget fel att göra det, men just i uppvärmningssyfte tycker jag att 2-3 lätta set på den muskelgrupp som ska tränas räcker!

Ska man träna fotboll el liknande är det dock viktigt att värma upp genom att jogga innan och gärna stretcha!


om jag lutar mig lite mer åt sidan så välter jag snart, det skulle nog se jätteroligt ut :)

Dagens pass: 5 set med mycket lutning i smithmaskin (övre bröst+axlar):80kg*12reps, 90kg*8reps, 100kg*4reps, 90kg*6reps, 80kg*10reps. Lyft åt sidan i cable och lyft med hantel halvliggande på bänk! Skulle tränat mage egentligen oxå men det slapp jag :) Faktum är att TUNG benträning (som igår) aktiverar magmuskulaturen ganska mycket eftersom magen står för mycket av stabiliteten i tunga övningar.

Åt precis kycklingsallad och tittade på sunes jul, det är jävligt tydligt :) Lite larvigt kan tyckas, men för en annan som växte upp med det så är det roligt :)

Tänkte passa på att "berömma" tonfisk! Det är inte så jättegott(?), men det är så smidigt! Om man inte har tagit upp nån mat och inte har tid att steka kyckling, kött etc så öppnar man en tonfiskburk bara så har man en perfekt proteinkälla! (protein är som jag nämnt tidigare viktigt både för dig som bygger och vill gå ner i vikt!) Tror tonfisk innehåller något gram omega-3 oxå och även en del närningsämnen! Den är även billig (euroshopper)och lätt att förvara!

Nu blir det en tuppis sen fixa alla havregryns och prottedrinkar som ska med till jobbet (sover där inatt)

Ha en bra dag och njut :)

Kommentarer
Postat av: Anette

Om man nu inte tål tonfisk, är det någon annan fisk som är extra bra? (eller dålig)



2009-11-03 @ 20:45:03
Postat av: missma

Sunes Jul är för tydligt som du skriver, har det på dvd. Rudolf är bara för bra :)

2009-11-04 @ 09:31:47
Postat av: Ekbjörn

Ja Rudolf är underbar :)

Ja den mesta fisk är ju bra, men särskilt fet fisk såsom lax och makrill eftersom dom innehåller mycket omega-3 fettsyror

2009-11-04 @ 17:55:41
Postat av: Viko

2009-11-04 @ 21:53:01
Postat av: Viko

Kollade resten av bilderna.... Draken va bitig:) Måste ju bara säga att du har en del abs:D http://www.youtube.com/watch?v=X0nuXNJnKNg

2009-11-04 @ 21:58:45
Postat av: Ekbjörn

Tack Viko :) Jag kollade Youtube, ni är BRA!

2009-11-04 @ 22:46:08
Postat av: Louise

Tonfisk är mkt bra precis som du säger. Men att du inte tycker om det måste ju fixas till ;) här är ett recept som får även tonfisk-hatare att ändra uppfattning:



2 burkar tonfisk (i vatten)

1 tsk salt

1 msk matlagningsmargarin

1 tsk curry

1 msk vetemjöl

½ dl vatten

2 dl lätt créme fraiche

100 g kräftstjärtar (ev räkor om man gillar det bättre)



Sen är det bara att steka upp allt i en stekpanna och servera med tex fullkornsris.



Hoppas det kan vara användbart!

2009-11-07 @ 15:45:58
URL: http://carter.blogg.se/
Postat av: Louise

Just det, glömde skriva att det ska vara några droppar citron i också :)

2009-11-07 @ 15:47:04
URL: http://carter.blogg.se/
Postat av: Ekbjörn

Tack Louise! Det ska ja prova på måndag :)

2009-11-07 @ 22:08:15
Postat av: Mathias Persson

Har du ever brytt dig om att det ska vara gott? ;)

2009-11-10 @ 17:35:30
Postat av: Ekbjörn

Hehe nej behöver inte va gott, tänker bara: Feed the machine!

2009-11-11 @ 00:26:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0