Deffwalk in the morning

Vaknade 06,23, tog en koffeintablett.. somnade om och vaknade sedan cirka 07,15, gick upp och tog 1 omega-3 tablett, en portion aminosyror, drack vatten och grönt te! Sen blev det promenad :) Jag gick som du sa Angelica ;) gick lite längre dock och gick förbi ICA nere vid station och handlade: mjölk, 4 kvarg (lättkesella), 1 citron, gurka, paprika, hallon, lurjopök och havregyn!  Gick förbi godishyllan oxå, mest för att jävlas med mig själv, såg riktigt gott ut men hej självdiciplin :)


Varorna vägde ca 4kg och jag räknade ut att 4kg extra innebär 0,2kcal/min extra i förbränning och det blev 10 minuter med dom där 4kg extra vilket innebär 2 kcal extra förbrända (7000 kcal = 1 kg fett) alltså: 0,3 gram fett :D ""Många bäckar små" (Igen Ivona :) )Sjukt att jag ens räknar på det men är man tränings och matematiktokig så :P

 "Hej jag bor på gymmet, sitter annars bara hemma och dricker proteindrinkar, har inget socialt liv, tänker bara på vad jag är, är dum i huvet, har bara upppumpade muskler" (Fördomar mot bodybuilders :P )

Totalt blev det 45 minuter promenad och jag tror ja förbrände cirka 6,5 kcal / min = 292 kcal
(jag väger 85kg = 4,75 kcal/min, innan frukost + 10 %, koffein 10 %, inte plant underlag 10 %, grönt te och omega 3= 5%(??) jaa det blir 6,5 kcal på en höft, eller över hela kroppen kanske ja ska skriva... )

Sen havregrynsdrink i samma mängd som vanligt och nu uppladdning inför gymmet som blir om någon timme drygt :)
Ha en trevlig tisdag! Veckans töntigaste dag?

Kommentarer
Postat av: Mathias Persson

"Hej jag bor på gymmet, sitter annars bara hemma och dricker proteindrinkar, har inget socialt liv, tänker bara på vad jag är, är dum i huvet, har bara upppumpade muskler" (Fördomar mot bodybuilders :P )

Det lät som en avbild av dig såklart. Har den slagit ut än?

2009-11-24 @ 09:38:31
Postat av: Ekbjörn

Ja det är mig jag skriver om :)

2009-11-25 @ 13:58:34
URL: http://perekbjorn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0