Benpass.. minska på fett eller kolisar?

Blev ett benpass förut och debut med V12 magnum, kändes bra! Tycker jag återhämta mig snabbare mellan seten men jag vet inte? Liggande legcurl, sittande legcurl, raka marklyft, benspark, båda tjejmaskinerna sen 3 min stepmaskin på TÅ, brände fint i vaderna :)

Dubbla pass idag alltså vilket innebär att jag får äta massor, faktiskt svårt att få i mig tillräckligt en sådan här dag.. återkommer om det en annan dag!

Kom nyss hem från Tonna, kolla på UP, jävligt tydlig film! Tror den är verklighetsbaserad oxå... :P

Jo, det jag nämnde tidigare idag (igår) angånde fett och kolhydrater, dom sa att de som drar ner på fett istället för kolhydrater behåller humöret bättre och jag tror det är för att hjärnan behöver cirka 120 gram kolhydrater om dagen för att fungera normalt! Sänk gärna intaget av kolisar, och fett, men jag tycker inte man ska sänka kolhydraterna för mycket, delvis på grund av att hjärnan som sagt behöver 120 gram!

Vilka är då bäst för att minska i vikt? Egentligen finns det bara ETT sätt att minska i vikt och det är att äta färre kcal är man förbrukar, i teorin är det så enkelt!
Egentligen skulle man kunna äta BARA chips och godis varje dag och ändå gå ner i vikt, så länge man äter färre kcal än man förbrukar, jag skulle dock inte rekommendera någon den dieten :) Man får inte i sig tillräckligt med närningsämnen (förstod ni nog va? :P)

 Shit, jag hittade en spännbild! OMG!

Ett litet exempel: En som förbrukar 3000 kcal om dagen äter 2500 kcal om dagen och dessa kcal får han i sig ifrån bara protein, bra fetter, lite kolisar och grönsaker = Han går ner i vikt och får i sig allt han behöver
Om han äter 2500 kcal från godis och chips skulle han i teorin ändå gå ner, dock inte lika fort som om han äter bra mat och så får han näringsbrist vilket leder till olika sjukdomar, minskad ork och allt möjligt...

Men för er som tagit bort kolisarna helt och orkar leva som vanligt är det bara att gratulera :)

Sammanfattning: För att gå ner i vikt tycker jag personligen att du bör minska på fett OCH kolisar och hålla proteinintaget högt!


Kommentarer
Postat av: Mathias Persson

Du har noterat skriverierna om bantingsmetoder och huruvida valet av energityp påverkar vårt humör. Klart som fan det gör, ät kolisar också säger jag bara!

2009-11-12 @ 10:45:41
Postat av: Ekbjörn

Tack Mathias för medhållet :)

2009-11-12 @ 22:02:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0