Sista deffdag och ALA - ett underskattat tillskott??

Idag är första dagen på resten av ditt liv och även sista dagen på min deff! Gick upp vid 6 idag och tog en promenad innan frukost, resten av dagen har jag ätit mycket! Mackor, kakor osv, inte grisäte kanske men fyllt på lite iaf :) Imorgon blir det lite fotografering sen blir det inget bloggande på en vecka som ni förstår eftersom jag ska på semester.. Men gå gärna in och läs gamla inlägg :)

Körde övre bröst, axlar och mage idag, kändes lite lättare att träna idag då jag ätit mer.. Är ju så "Mer massa kräver mycket kolhydrater" 

Har använt mig av ett kosttillskott idag som heter ALA (Liponsyra), det är ett tillskott med många bra egenskaper, normalt sett brukar jag ta en (100mg) varje morgon och 2st * 3 / dag när jag kör uppladdningsfas med kreatin.. anledningen till att jag tog extra mycket ALA idag är att ALA * Ökar glykogeninlagringen i musklerna - ju mer glykogen i musklerna, desto "fylligare" ser man ut! andra positiva egenskaper:
(Jag vet dock inte exakt hur mycket glykogeninlagringen ökar)

* ALA är en stark antioxidant som även hjälper upp andra antioxidanter (C-vitamin, E-vitamin mm)

* ALA ökar insulinkänsligheten - Kroppen behöver inte utsöndra lika mycket insulin vilket kan vara positivt för fettförbränningen då insulin ökar fettinlagringen. I Tyskland används faktiskt ALA som diabetesmedicin just av den anledningen att den ökar insulinkänsligheten. Om en diabetiker ska använda ALA som kosttillskott bör han/hon först prata med en läkare!

* ALA ökar effekten av kreatin - ALA har förmågan att höja nivåerna av kreatin i muskulaturen vilket innebär ökad prestation!

För bästa effekt bör man ta ALA cirka 15 minuter före måltid!

Kommentarer
Postat av: Sus

Ha det nu riktigt gott på semestern och njut:), för snart blir det ju vardag på jobbet igen, ...om nu planen lyfter i morgon...Take care

2009-12-03 @ 23:51:16
Postat av: Ekbjorn

Tack!! Haha jaa just det om det lyfter ;)

2009-12-04 @ 11:25:24
URL: http://perekbjorn.blogg.se/
Postat av: anete

ha en skön semester!

2009-12-04 @ 19:35:57
Postat av: Anonym

2009-12-05 @ 19:08:49
Postat av: Anna ST

Kommer du hem snart?

2009-12-07 @ 13:53:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0