Dax att öka intensiteten?

Idag jobbade jag 07,00-13,15, precis lagom.. så borde jag få jobba varje dag :)
Sen blev de gymmet typ 14,30.. Rygg och baksida axlar, började med chins idag och blev varse att jag blivit svagare då jag bara orkade 14! Nu har har jag faktiskt satt upp ett mål när det häller chins, klara 20 inom 6 veckor :D Alltså en ökning med en chins per vecka...
 Jag har tappat huvudet...

Ökade intensiteten en aning idag, körde igenom rygg+baksida på cirka 45min istället för 50-55min och syftet var att ändra lite, har kört ungefär samma tempo länge nu känns det som.. och tror jag kan få lite mer utsöndring av tillväxthormon vid högre intensitet så ska försöka fortsätta med det :)

Sen blev det hem att fixa mat sen iväg och träffa stödkompis 1 och sedan stödkompis 2 innan jag spelade innebandy med grabbarna någon timme! Dubbla pass idag alltså vilket innebär mycket MAT och tillskott...

Cirka
06,30: 3 dl havregyn, 3dl mjölk, blåbär+hallon, 15gram whey 80
09,00: Kaffe, 2 mackor med ost och 2 ägg
09,30: Kaffe+ en macka med ost
12,00: En portion kassler+ris + 1 knäckebröd med ost
14,15: 10 gram aminosyror
14,30: Träning
15,15 - efter träning: 2 dl gainer
16,15: cirka 20 gram kolhydratspulver
16,30: En portion spagetti+köttfärssås + några M&M godis :P
18,15: 10 gram aminosyror
18,30: Innebandy
19,30: 2 dl gainer
20,00: Oboy+ 3 rostade med ost
21,15: Kycklingsallad+2 knäckebröd med ost + några M&M godis
23,00: 40 gram night pro + mandlar
Inatt när jag vaknar: 10 gram aminosyror (Sjukt att gå upp att dricka det på natten? Jo faktiskt...)

Nu orkar (eller kan) inte jag räkna på hur många kalorier det här blir, men förmodligen en bra bit över 4000 kcal, kanske uppåt 5000 kcal vilket är en hel del men dubbla pass och benpass igår och träning imorn och att jag ska försöka lägga på mig lite muskler kräver en del del... Feed the machine!

Kommentarer
Postat av: CZ

Det var veeeerkligen inte lite mat! haha, jag skulle aldrig orka äta så mycket efter alla dessa veckor med deff. Ser dock fram emot Januari då jag själv ska öka intaget :D

2009-12-16 @ 22:14:50
URL: http://czamorano.blogg.se/
Postat av: Per Ekbjörn

Hehe nej jag skulle inte heller klara att äta så under min deff, men ökar man succesivt så går det rätt bra efter några veckor :) Lite jobbigt att vara så mätt hela tiden bara.. men lite extremt idag eftersom jag körde dubbla pass och ganska tätt inpå!

2009-12-16 @ 23:15:02
URL: http://perekbjorn.blogg.se/
Postat av: Joakim

Öka 1st i veckan e nog ganska så högt mål...grymt om du klarar det!..... 20 klarade man ju för nästan 2 år sedan ;)...tjockis! Imorgon ska ja maxa bänken och på fredag maxar ja marklyft :) Håll tummarna för mig haha!

2009-12-16 @ 23:25:19
Postat av: Ekbjörn

Tack Jocke, nu måste jag ju klara det! Jävla maxare :P Jag håller tummarna såklart :)



2009-12-17 @ 11:32:28
URL: http://perekbjorn.blogg.se/
Postat av: Joakim

En grej är att man kan räkna sin fettfria vikt * 70kcal...det är ett lagom stort underskott att ligga på utan att det ska kosta för mkt muskelförlust... sedan så under tiden man deffar så blir det ju givetvis så att kcal mängden som man kna ligga på underskott minskar... :) Så därför kan det upplevas svårare att bli av med det "sista" pga ett för litet underskott... i kombination med kroppens mindre behov osv...

2009-12-18 @ 12:25:30
Postat av: Joakim

oj detta inlägg va ju meningen på det inlägget som kom efter detta..:p aja du fattar va?

2009-12-18 @ 12:26:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0