Tappa maximalt med fett

Hur mycket fett kan man tappa på en dag? Att gå ner mycket i vikt på kort tid är inte svårt i teorin, det är bara att sluta äta. Men det är väldigt dumt, dels är det väldigt ohälsosamt och dessutom tappar du mycket muskelmassa och det gör att du går upp allt plus lite till efter din svält. För lågt kaloriintag och för lite protein är ofta ett problem vid många dieter. Att räkna ut hur mycket fett man kan tappa på en dag är givetvis svårt men den siffra jag fått lära mig är 70... kcal per kilo underhudsfett du har. 70 kcal motsvarar 10 g fett och innebär att om en person på 50 kg med 20% kroppsfett kan alltså gå ner 100 g fett om dagen. (20% av 50 = 10) . Ju mer fett man har desto mer kan man förbränna.

 

Jag håller just nu på att ta fram en unik tvåveckors diet som är extremt tuff men som gör att du tappar maximalt med fett, en del vätska och gör att du behåller muskelmassa. Dessutom ger den dig en hälsoboost på grund av all specialnyttig mat. Redan nu i veckan kommer mina försökskaniner (som inte är några riktiga kaniner utan människor 🙈) börja testa detta upplägg för att jag ska kunna utvärdera det. På tal om extrem diet så bjuder jag här på mitt upplägg inför Luciapokalen 2012. Med små ändringar endast så levde jag så här i sju veckor💪 (de som inte syns på bilden är ris ihop mer kycklingen)

Visa mer
 
Ekbjörn Onlinecoachs foto.
Uppenbarligen tappade jag en del fett på den här dieten :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0