Vänta inte..

VÄNTA INTE PÅ DE PERFEKTA FÖRUTSÄTTNINGARNA MED ATT BÖRJA, DE KOMMER INTE!
 
Jag lyssnar återigen på ljudmaterialet vi fick på utbildningen i höstas där inspirerande Ola Wallström (Mera mål) pratar. Mycket av materialet och utbildningen handlar om att komma igång, att våga tro på sig själv och att sätta höga mål. Sätt höga mål! Att vänta på "de perfekta förutsättningarna" att börja träna eller äta bra känns vanligt. "Jag är lite förkyld nu, jag väntar tills de gott över med att börja träna och äta bra" " Det är mycket på jobbet nu" "Det är en stor fest om två veckor, jag väntar till efter den" Osv.. Sen då, när du inte är förkyld, när de är mindre på jobbet eller efter festen, finns det inga "hinder" kvar då? Kommer allt gå hur lätt som helst då? Nej förmodligen inte.
 
Så sätt igång att äta bättre, att träna, att göra vad det är du vill :) Börja nu. Ta en öl mindre inatt. Ät en näve mindre chips. Ta en frukt istället för en macka innan du lägger dig. SMÅ förändringar gör också skillnad. Du behöver inte ändra allt på en gång. Ta en sak i taget. Då blir det lättare när du väl ska sätta igång ("När allt lugnat ner sig" - dvs när du tror att de perfekta förutsättningarna infinner sig..)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0