Äta, träna, vila och LEV!

 
 

Äta, träna, vila..

Så här är det.

Träna hårt och smart, ät bra mat i tillräcklig mängd. Mycket protein och kalorieöverskott för att bygga muskler. Vila mellan passen och se till att få bra sömn. Och köp dina kosttillskott ifrån http://muskelbygget.se/ ;)
(kontakta mig för personlig kod)
 
För att bygga muskler så gäller det att följa det här hela tiden, inte några dagar i veckan eller i några veckor utan det är varje dag vecka efter vecka, år efter år... Det tar tid att bygga muskler!
Visst, det förstör inte nämnvärt att slarva lite nån dag men ju bättre du sköter dig desto bättre resultat. Det är inga konstigheter egentligen.
 
 
Allt för många fokuserar på små enskilda saker som spelar väldigt liten roll.
 
T.ex: Vilken bröstövning är bäst? Ska jag köra 8 eller 10 reps? Ska jag ta min PWO 60 eller 30 minuter innan träning? Ska jag äta kyckling istället för kött? Vilka träningsupplägg är bäst?
 
Se till att följa grunderna först sen kan ni eventuellt fokusera på det andra. Om du tränar bänkpress eller hantelpress spelar ingen större roll, kör den övning du gillar bäst. 8 eller 10 reps? Återigen, kör så många reps du vill och haka inte upp dig på att räkna så noga hela tiden. Variera. Träna så du tycker det är roligt! Men för att göra några ökningar måste du ändå pressa dig själv.
 
Kött eller kyckling, ris eller potatis? Ät det du tycker bäst om! Bra lagad mat är grunden men du ska ändå tycka om den mat du äter. Det finns många träningsupplägg, en del sämre och en del bättre men det finns inga magiska upplägg. Ett upplägg funkar bra för någon och ett annat bra för en annan person. De flesta tycks fortfarande träna varje muskelgrupp endast en gång per vecka. Personligen tycker jag, så länge du äter och vilar bra, kan träna varje muskelgrupp var 4-5e dag iaf utan problem. Vänta tills träningsvärken gått upp plus en dag till sen kan du utan problem träna samma muskelgrupp igen.
 
Om du inte vet hur du ska göra så kontakta mig så löser vi det tillsammans :)
#Ekbjörnonlinecoach
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0