Ekbjörn proteinbars

 
Idag gjorde jag något som jag tänkt göra länge, baka proteinbars☺️ Jag är så fräck så jag döper dom till Ekbjörn proteinbars🙊
 
Jag hittade ett grundrecept på nätet som jag gjorde av efter egen smak och tycke🙉
 
Både Agne och Anethe som var här och fikade förut och Hanna Och Micke som jag var hos förut har smakat och sagt att de är goda ☺️
 
Receptet då:
* 4 dl / 140 g havregryn
* 2 dl casein complex - belgisk choklad *
* 1 dl mackade handlar (hackade mandlar)
* 2 msk riven kokos 
* 2 msk kokosmjöl 
* 0,5 dl osötad äpplemos
* 1 msk honung 
* 0,5 dl mandelsmör
* "en skvätt cacao"
* 1 dl mandelmjölk 
(Msk står för matsked, inte för mask..)
 
Blanda torrvaror för sig och de andra för sig. Häll över det andra och bakad ihop allt och lägg i en form. Lägg den i kylskåpet eller frysen så länge du tycker det är lämpligt. Dela upp den i åtta bitar. 
Kaloriinnehåll per bar (om de är lika stora bitar) 195 kcal. Cirka- 13 g kolhydrater, 12 g protein, 10 g fett. Inget socker förutom något enstaka gram från proteinpulver. Honungen är fruktsocker men det är bra fruktsocker och alla fetterna är bra fettter. De flesta av ingredienserna innehåller många nyttiga näringsämnen. 
 
 
 
*http://muskelbygget.se/sv/protein/produktvisning/?item=prod_prod-s1%2F2228

Kommentarer
Postat av: Anonym

Dom var jättegoda!! Ska testa att göra dem själv någon dag😃

Svar: Jaa vad bra 🙉
Per Ekbjörn

2015-11-15 @ 22:09:42
Postat av: Jhennifer

Tack för tipset! Har länge tänkt prova göra egna bars. Måste prova ditt recep då. Ha en skön måndag

2015-11-16 @ 09:48:36
URL: http://jhennifer.myshowroom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0