Spenat vs choklad

Inatt sov jag som en stock. De sover rätt bra tydligen. KnEP om du inte kan sova, lägg dig i vedboden för där sover du som en stock🙊
Jag tog vilodag idag så jag fick spendera extra tid med Tina och Levi.
På kvällen körde vi ett lyckat prova-på-pass med HIIT för första gången i Linköping. Ca trettio deltagare och på plats fanns alla vi instruktör i Linköping samt Kim och Clara från Norrköping och även en fotograf. Bilder från passet kommer här på bloggen i sinom tid☝️
När jag kom hem och skulle laga mat så var jag riktigt chokadsugen och när jag hade ätit upp halva chokladkakan (innan maten, fy.. ) så kom jag på en rolig jämförelse. 
Ca 50 gram bladspenat vs en halv ruta choklad.
vilket innehåller flesta kalorier?
Först räknade jag ut att de innehöll ungefär samma mängd men sedan kom jag på att chokladkakan (hela) vägde 200 gram och att den här lilla biten innehåller dubbelt så mycket energi som bladspenaten! 20 kcal vs ca 10 kcal. 
Chokladen är onekligen godast men spenaten är mer mättande, innehåller fler näringsämnen och gynnar både träning och hälsan betydligt mer än chokladen☝️
 
 

Kommentarer
Postat av: Idisen

😂😂 hur kommer du på allt?

2015-07-24 @ 06:33:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0