Tinas och min kost

Att äta leva som jag lär är en självklarhet för mig och även för Tina. Ibland "fuskas" det men överlag äter jag bättre nu än för några år sen. Då var fokus främst på att äta för att musklerna skulle växa. De innebär såklart bra mat i grunden men utöver det så blir de i perioder rätt mycket godsaker. Nu äter jag för att både muskler och resten av kroppen ska må bra. 
 
Häromdagen fyllde vi på med mat och de ser ut så här:
Just frukt är jag lite dålig på men blir bättre och bättre på att äta det och då främst apelsin och clementin. Avokado också såklart ☝️
 
Havregryn och bulgur. Havregryn är en riktig "basvara" . Tina äter havregrynsgröt varje morgoen med mandel/kokosmjölk, gojibär, pumpakärnor och hallon på. Jag kör mina havredrinkar.
 
Ägg finns alltid hemma också. Kvarg också oftast och ibland lite lyx i form av propud🙉
 
Grönsaker. Vi försöker att variera så mycket som möjligt. De som nästan alltid finns hemma är tomat, broccoli och spenat eller ruccola. 
 
Fisk och kyckling. Finns alltid hemma. Grymt bra proteinkällor och lax är som bekant riktigt specialbra på andra sätt också. 
 
Massor av frysta bär fyllda med fantastiska näringsämnen! 
 
Tonfisk, smidigt ibland. Linfrön eller chiafrön och nötter finns oxå alltid hemma samt proteinmuslin från frebaco.
 
Gott nytt mer hälsosamt år ☺️
/ Per som privatperson Och Ekbjörn onlinecoach 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0