Siktet inställt på tävling!

29e mars är det dags för tävling. Battle of scandinavia. Då ska jag vara större, bättre form och mer symmetrisk.
De här första veckorna kommer jag inte att köra så mycket cardio och jag kommer inte ligga på så stort underskott. Cardio kommer att ökas med tiden och maten kommer att minskas. Nu blir det en kort morgonpromenad samt lite cardio efter passet. Träningen på gymmet kommer vara ungefär detsamma som innan.
 
En förutsättning för att inte tappa muskelmassa vid deff är ett högt proteinintag och att fortsätta att träna hårt på gymmet. Jag använder mig dessutom av Exchange för att behålla muskelmassa.
 
För att öka fettförbränningen ytterligare kan jag rekommendera Red AMP Stack  Red AMP Stack som dessutom är riktigt uppiggande!
 
Jag får ofta en fråga om man kan använda sig av kreatin under deff. Det kan du absolut. Det är bara bra eftersom du ofta tappar lite styrka under deff och kreatin gör dig lite starkare vilket gör att du kan behålla styrka. Det bästa kreatinet:
 
 
Idag tränade jag mage och vader på Träningshuset och imorgon blir det ben med Tina på Studio fitness. På lördag ska jag träna med en stödkompis på Gymbolaget i Skäggetorp och söndag ska jag träna nånstans :)
 
Jag tränar alltid på samma gym ju...

Kommentarer
Postat av: Youknow

Varför cardio efter passet? Innebär inte det att man förstör fettförbränningen du får med glykogenpåfyllningen efter ett gympass?

Svar: Nej man förstör inte fettförbränningen, snarare tvärtom, fettförbränningen är redan hög efter passet och får en extra skjuts av lite cardio efter passet samt att EPOCen (efterförbränningen) blir ännu högre :)
Per Ekbjörn

2014-01-24 @ 15:13:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0