Bästa övningen?

Cyklade några meter på motionscykeln på jobbet idag och körde pingis några minuter sen efter jobbet körde Jens och ja. Golf. Premiärrundan för i år. Mycket kottar i år... Igen! 
 
Sen råkade jag ta nötcreme på mina riskakor, jag har aldrig smakat det innan men det var fantastiskt gott! Sen axlar och bröst med Tina på actic. 
 
En grym skön övning för utsida och baksida axlar. Riktigt bra pump! 
 
Jag får ofta frågor om vad som är bästa övningen för biceps, bröst, ben osv. Svaret är... det är individuellt vilken övning som är bäst. Alla är olika, en övning som någon gillar och får bra kontakt med kanske någon annan hatar. Eller får ont av, eller känner i någon annan muskel av. Vissa hävdar att man måste köra knäböj för att bygga stora lår och bra rumpa. Knäböj är , rätt utförd, onekligen en bra övning men det går att träna lår och rumpa bra utan knäböj. 
Vilket är bäst, hantlar eller skivstång för biceps? Kör den övning du gillar bäst. Det är som sagt olika vilka övningar man gillar bäst. 
 
Sen finns det vissa övningar som jag ser på gymmet som borde förbjudas på grund av den höga skaderisken. Jag tycker tex inte du bör köra pressar bakom nacken eller rotatorcuff med hantlar (kan inte förklara den övningen tyvärr) sen tycker jag det är viktigt att hålla emot i den negativt delen av övningen förutom när du kör marklyft då du bör släppa ner stången lite fortate då de sliter för mycket att hålla emot. 
 
Sen har vi den mest Idiotiska övningen nånsin, när någon ligger på golvet och tar upp benen och de står en idiot där och slänger ner benen! De borde ni fatta själva att de inte är någon bra övning? Ser man nånsin någon köra bänkpress där någon kastar stången i bröstet på den som kör!? 

Hittade en underbar (inte undernärd) Jens i benpressen. Fin. 
 
Noterade precis att jag skriver "sen.." typ hela tiden, brukar jag göra det eller är det bara idag? Så olika det där hur ofta man skriver "sen"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0