Undvika att bli sjuk...

Tränade bröst och axlar idag med Jens på Actic. Blev ett riktigt hårt pass. Så hårt så vi var tvugna att lägga oss och vila efter. Jag vet inte vad som hände men vi tog verkligen ut oss...
 
En anledning till att jag kan ta ut mig extra nu är de fantastiska kostillskotten jag kör nu. Testohöjarna:
 
Grymma ökningar! Självklart under förutsättning att du tränar hårt, äter bra, tar dina övriga kosttillskott samt är noga med sömn och återhämtning.
 
Dagen i övrigt, tvättat bilen, hängt lite med mamma, jazzat lite här hemma.. plugga en stund nu sen ska jag hem till världens finaste tjej som jag inte träffat sen igårmorse. Alldeles för länge sen!
 
Jag vet att man lätt ger upp när det är svårt, när de inte blir som man tänkt sig eller när man inte orkar! Men, försöka att kämpa vidare, vad de är gäller. Det är oftast värt det och du kan tack dig själv efteråt. Och tänk på att ofta klarar du mer än du tror...
 
 
Några rader om att undvika förkylningar. Många som är eller börjar bli det nu.
 
* Undvik folk som är sjuka!
* Stressa inte, det sänker immunförsvaret.
* Tänk på att immunförsvaret är nedsatt när du precis tränat och timmarna efter.
* Ät kolhydrater efter träningen för att stärka immunförsvaret.
* Ät en bra kost med mycket grönsaker och bär.
* Ät gärna ingefära, drick grönt te med citron och gurkmeja. Ät vitlök.
* Se till att få tillräckligt med sömn, det är jätteviktigt för immunförsvaret
 
Varje liten sak har liten effekt men varje liten sak minskar ändå risken att bli sjuk och även om det bara gör lite så är det värt. Vem fan vill vara förkyld och förnedrad!?
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anna

Härmapa ;D

2013-09-26 @ 21:01:18
URL: http://momscandoit.blogg.se
Postat av: B.

Sluta aldrig att uppdatera bloggen. Bra inspiration!

Svar: Tack vad glad jag blir :)
Per Ekbjörn

2013-09-26 @ 21:32:02
URL: http://bellab.webblogg.se
Postat av: Viktoria Wahren

Vad menar du med att ingen vill vara vara förkyld och FÖRNEDRAD?

Svar: Haha det är ju förnedrande att vara förkyld :p
Per Ekbjörn

2013-09-30 @ 09:13:54
URL: http://postivaklubben.blogg.se
Postat av: Viktoria Wahren

Jag hoppas du skojar..

Svar: Nej vadå, det är ju det? :p hatart
Per Ekbjörn

2013-09-30 @ 21:53:12
URL: http://postivaklubben.blogg.se
Postat av: Viktoria Wahren

Att förnedra någon innebär att frånta dennes ära och heder. Som att hänga ut någon, våldta någon eller tortera någon.

Svar: Ok men att vara förkyld känns nästan lika hemskt ;)
Per Ekbjörn

2013-10-01 @ 15:47:38
URL: http://postivaklubben.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0