Kela med hästen?!

Idag känner ja mig sådär specialhästtokig så...
 
Kan man kela med hästen?
 

Ja, det kan man, men bara om hästen känner till människans spelregler. Annars kan det hända att en rejäl puff med mulen leder till en blåmärke. Och då är det ingen Facebook-puff vi pratar om...
Men även när man kelar måste människan vara den som bestämmer. Om en häst gnuggar sig mot dig är det ett tydligt tecken på att hästen tycker sig ha övertaget och behandlar dig som en artfrände med lägre rang eller ett träda som ju inte heller gör motstånd. Träd gör ju inte motstånd i regel...
Om hästen blir för påstridig bör du sätta stopp för det med ett bestämt "nej!" 
 
 
Idag var det svårt att ta sig ur sängen. Så idag sköt jag lite på min morgonpromenad. Åt frukost typ 9,30 sen kaffe och så nu sen promenad vid 11. 
 
På tal om skjuta. Det är när vi körde paintball. Jag står i mitten av bilden, 4e från vänster. Vänster härifrån sett alltså.
 

Kommentarer
Postat av: Louise

Ceasar Milan style fungerar på hästar oxå. Så det mesta med "vara en packleader" pacmac??. Handlar om sin känsla och bestämdhet. Oftast räcker det med att visa en gång vem det
Är som bestämmer , så fungerar det kanon sen. Men hästen kan ju vara duktig på att försöka slå sig uppåt i rangordningen så man ska ju hålla ett extra öga. Mm puss

2013-05-22 @ 19:35:08
URL: http://louisemariia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0