Poseringsträning och kreatin

Helt slut idag, fortfarande trött efter helgen sen jobbade jag dag idag för första gången på typ förton år känns de som! Blev sent inatt samt dålig sömn. Men jag ska inte klaga... Direkt efter jobbet var jag och poseringstränade med Susanne Rydmyr http://blogg.susanrydmyr.se/ på Studio Fitness. Susanne är inte bara duktig på att lära ut posering, hon är dessutom är grym atlet och väldigt trevlig!
 
Jag fick både hjälp med posering, tips på olika stretching och hjälp med vilka muskler som jag behöver förbättra. De musklerna är precis de som jag och Kim redan kommit fram till så det var skönt att få det bekräftat :)
Baksida lår, utsida axlar, baksida axlar, övre bröst och nedre lats. 
 
Side triceps är en av mina bästa poseringar. Det här är från Luciapokalen 2012. Jag ska självklart förbättra alla mina poser men den som jag är sämst på är latsspread framifrån. 
 
Hur blir man då duktig på att posera? Jo man tar hjälp från de som är duktiga på det som Susanne och min coach Kim sen är det bra att titta på olika tävlingar, strecha sen träna, träna, träna OCH träna på det...
 
Sen har jag tränat axlar och bröst på World Class. Idag började jag med kreatin igen efter några veckors uppehåll.  Cyclo-Creation - Cyclo-Creation™ är inte bara ytterligare en kreatinfrom. När de olika kreatinformerna metaboliseras i kroppen blir alla sorter ändå bara vanligt kreatin när de kommer in i blodbanan med olika nivåer av biprodukten kreatinin. Så vad är skillnaden mellan dem? Vissa har bättre löslighet och absorption än andra så vissa leverera mer fritt kreatin i blodet än andra och vissa inducerar större eller mindre bildning av avfallsprodukten kreatinin
 
 
" Kreatin är verkligen en av de mest effektiva prestationshöjandee hjälpmedel som finns. Även efter mer än 20 års användning av detta kosttillskott har få prestationshöjande näringsämnen varit så säker eller effektiv"
 
Personligen tycker jag det är idiotiskt att INTE använda kreatin om man tränar för att öka i styrka eller bygga muskler. Även tjejer "Men jag vill inte ha stora muskler" - har nytta av kreatin :)
ALLA vill väl få ut maximalt av träningen? Med tanke på hur stor skillnad kreatin gör så kör på det! 
 
Jag använder mig även av  D-Ribose för att förstärka effekten av kreatinet och även  ALA Extreme som ökar antalet glukostransportörer ökar upptaget av kreatin. ALA är även en jättestark antioxidant och ökar insulinkänsligheten, vilket innebär ett ökat upptag av näringsämnen till musklerna samt en lägre nivå av insulin vilket i sin tur ger ett lägre fettupptag. 

Kommentarer
Postat av: Tommy

Sv: haha, tack så mycket!

Föresten, du som är personlig tränare, coatchar du online och gör både tränings och matschema? vad tar du för mat och träningschema?

Svar: Jag kan hjälpa dig med både tränings och matschema om du vill :) Men mejla till mig så tar vi det där :)
Per Ekbjörn

2013-07-17 @ 17:57:40
URL: http://tommytott.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0