Planera!

Att man ska äta bra, vila, träna hårt och ta sina kosttillskott är ju ingen nyhet direkt. Många kanske vill det men "klarar inte av det" eftersom de inte hinner att äta bra osv. Men oftast så hinner man nog om man planerar. Vissa behöver mer planering än andra för att klara av det. 
 
"Jag glömde min proteindrink" eller "jag hann inte äta" är sådant som absolut inte får förekomma då man är en seriöst tränande människa. Man ska inte glömma något sådant. Att inte hinna att äta ska inte heller få förekomma. Visst, det kan vara någon dag då och då som är extrem och då kan det vara "förlåtligt" , annars så finns det inte. 
 
 
Ett träningspass ska inte heller få vara stressigt. Om du har något att göra direkt efter och måste stressa dig igenom träningen så träna tidigare då. Om du inte hinner det så välj bort något eller strunta i att träna. Ibland måste man prioritera. Väljer du att prioritera bort träningen så ska det fan inte vara något gnäll sedan om att du är för dålig form eller att du inte växer tillräckligt. Resultaten kommer inte av sig självt. Det krävs hård träning, bra mat, vila, kosttillskott varje dag i en längre tid för att få resultat. Rom byggdes väl inte på en dag om jag inte missminner mig!? 
 
Jag tycker att ett bra gympass ska ta cirka en timme men om man verkligen inte har den tiden så går det ändå att göra ett bra gympass på 30 minuter. Passet behöver inte, och bör inte, vara stressiga för det. Skillnaden är bara att det är intensivare. Lägg in superset och andra träningsmetoder för intensivare och tidseffektivare träning. 
 
Stressa mindre
 
Om du ska kunna äta bra och under vettiga tider så krävs det att du planerar. Fixa matlådor och alla drinkar (protein, gainer, aminsyror, pwo och havrerinkar) dagen innan. Som jag skrivit förr, "offra" 30 minuter Facebooktid och avsätt den till att fixa allt sånt här på kvällen så att du vet ungefär vad du ska äta dagen efter och ungefär vilka tider. Man behöver inte äta några exakt tider varje dag men att planera så man vet ungefär kan vara en fördel. 
Ibland kan det vara smidigt med bars som mellanmål: http://muskelbygget.se/barsnotter-c-58.html . De finns i många olika goda smaker. 
 
Lär dig att planera bättre och få bättre resultat!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0