Havredrink med mjölk. Ok med godis?

Skönt med sovmorgon idag :) De senaste dagarna har jag ju trots allt haft en frukostbuffe att vara tvungen att gå upp till ;) Nu när jag varit iväg flera dagar kan man ju tycka att jag borde vara hemma lite men så blir det inte. Nu fika med grabbarna vid 11 och jag får äntligen äta frallor! Sen ska jag iväg till Horn och äta med mina föräldrar sen är det dags för mig och världens bästa mamma att göra årets pepparkakshusbygge :) Senare i eftrmiddag åker jag till Linköping för ett kärt återseende, jag ska träffa Jens för första gången på över 10 veckor! Kanske går och tränar lite armar oxå. Hade tänkt att ha vilodag men vill gärna gästträna nu när jag fortfarande är i form :) Sen blir det nog FIFA med Jens och Danne. 
 
Redan träningsvärk i benen ! Bra pass Kim!
 
Idag drack jag min havredrink blandad med mjölk istället för vatten för första gången sen jag började dieten! Havregryn, mjölk, bär, 100% Whey Gold Standard. Smidigt, nyttigt och god frukost! Mer om den frukosten senare i veckan på bloggen.
 

 
 
Många undrar säkert nu när jag skriver om hur mycket godis och sånt jag äter efter tävlingen. 
 
"Du som tränar får väl inte äta godis?" Hm...
 
När jag ska deffa, alltså bli av med fett så är det självklart mindre bra att äta massa godis. Det går men som sagt, de är mindre bra. När det gäller att bygga muskler så gör det inget om man äter lite godsaker så länge man får i sig tillräckligt med protein och bra mat i övrigt. Och nu har det varit några slarviga dagar men från och med nu kommer jag äta bättre. Dock godsaker ibland, i måttligt mängd.. 
 
Kommer inte vara lika extremt med kosten som inför tävlingen men ska försöka att få i mig runt 300 gram protein om dagen och kom ihåg att det är hur man äter/dricker före, under och efter passet som är absolut viktigast!
 
Och skumbananer eller skumtomtar i samband med träning fyller en funktion. Igår tog jag skumtomtar innan träning i prestationshöjande syfte. När jag äter det efter träningen ihop med protein så fungerar det som gainer. En gainer består av snabba kolisar och protein. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0