Flytt och framtidsplaner!

Idag går första flyttlasset! Ska köra med bilen bara sen nästa vecka hyra ett släp och köra de stora grejerna.
 
Flytt till Horn sen Linköping
 
Jag flyttar hem till mina underbara föräldrar och bor där i Januari och Februari. 19e Januari-19e Februari är jag i Thailand. Sen i Mars flyttar jag till Linköping. Men redan nu kör jag upp de mesta av grejerna. Jag kommer att bo med den där busgrabben Jens uppe i Linköping. 
 
Förändring
 
Jag trivs bra i Vimmerby men anledningen att jag flyttar är att jag vill ha förändring och jag gillar Linköping. Jag har Jens där och även en del andra bra vänner. Det är "lagom" stor stad och nära hem. Nära till Stockholm. Det finns bättre möjlighet till PT-jobb oxå. Även bättre möjlighet till andra jobb. 
 
Jobb?
 
Den första frågan jag får när jag säger att jag ska flytta är om jobb. Jag har inte fixat nåt jobb där än men vill bara jobba som vikarie och tänker mig något behandlingshem eller något hem för ungdomar. Kan även tänka mig att jobba som PT. Jag kommer att ha kvar alla mina 5 stödkompisar i Vimmerby/Horn och kommer även jobba kvar på Stenbäcken lite så jag kommer att vara i Vimmerby en eller två dagar i veckan iaf :) 
 
Utbildning kanske?
 
Normalt sett i mitt liv, om nu något är normat när det gäller mig, så brukar jag inte planera så jättelångt fram i tiden.  Saker blir som dom blir och oftast blir det bra men nu har jag faktiskt planer rätt långt fram i tiden :) 
Efter Thailandsresan ska jag som sagt hitta något eller några jobb i Linköping och försöka jobba så mycket som möjligt. Sen i sommar ska jag inte jobba så mycket. Det är ju sommar då!
 
Sen till hösten är jag sugen på en utbildning som heter Hälsa & och Livsstil. Det är en distansutbildning på 50 % på en skola utanför Stockholm. Man är där några gånger per termin sen läser man resten hemifrån. Den utbidningen är ett år. Då kommer jag jobba lite vid sidan av med. 
 
Låter intressant!
 
Träningen
 
När det gäller träningen har jag också planer för framtiden. Nu kommer jag bygga som vanligt några veckor sen "måste " jag deffa inför Thailand. Jag vet att det inte är någon i hela jävla Thailand som skulle bry sig om jag hade 6% kroppsfett eller 5% men jag trivs med att vara i form och kan njuta mer av min resa då. Efter Thailand kommer jag vara så seriös som möjligt att bygga upp det jag tappat och lite till fram till sommaren då jag gör en deff igen. Mitt största problem just nu är att bestämma mig på vilket/vilka gym jag ska träna i stan!  Stora problem jag har...
 
Efter sommaren kommer en period då jag ska försöka att låta bli att deffa.. Då kommer jag att ha möjlighet att lägga på mig en hel del muskelmassa. Tanken är att jag ska köra från Augusti fram till Februari utan att deffa eller bara någon minideff. Jag kommer att lägga på mig mer fett än vanligt men det är ingen grisbulk vi pratar om, men när det är en sådan lång period på kaloriöverskott så blir det en hel del fett oxå... Sen i februari och mars 2014 ska jag deffa och sedan tävla igen 2014 :) 
 
Kommer att lägga på mig en del fett nästa höst men sånt här fantastiskt fett-tryck i huvet ska jag nog inte behöva få igen ;)
 
Självklart blir det någon utlandsresa även nästa år men om jag fortfarande är lika tävlingsugen då så får de blir en kortare resa och mer "serilös" resa :)
 
Så ser mitt närmsta 1,5 år ut :) Som jag tänker det nu men jag att det kan hända mycket, och kommer att hända mycket under tiden så det är inte alls säkert att det blir så här. 
 
Foto: Jonas Lundberg
 
Nästa tävling ska jag vara i minst lika bra form och vara köttigare, speciellt på de ställen som ligger efter nu... 
Träningen och allt runt omkring är som ni förstått en stor del av mitt liv. Det blir en livsstil. Men träningen, kosten, hur jag ser ut och det är inte allt.
 
Det finns så mycket annat viktigt oxå. Att umgås med människor man tycker om anser jag vara minst lika viktigt för att må bra! Ta hand om de när tycker om, krama dom en extra gång och berätta att du tycker om dom, inte bara nu i juletider utan annars oxå!

Kommentarer
Postat av: Sophia

Det låter som du har mycket att se fram emot. Din blogg är väldigt inspirerande och motiverande för träningen, härligt!!

Svar: Ja eller hur :) Det var väldigt kul att höra :)
Per Ekbjörn

2012-12-20 @ 16:15:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0