Lindra ryggbesvär?

Igår hade jag ont i ryggen. Jag får de ibland när jag spelat fotboll (jobbet i måndags) . Dessutom rensade vi i förrådet och lyfte en del igår. Men jag har mina knep för att se ska bli bättre. Nu är de omöjligt att säga hur mycket varje grej påverkar men jag är säker på att varje av de här sakerna gör så de blir lite bättre. Noterbart är att inget av dessa saker kan bota något större ryggproblem utan endast lindra vissa typer av ryggbesvär. Har du stora problem med ryggen så bör du kolla upp det. Eventuellt kan allt de här hjälpa då med men du bör ändå uppsöka expert. 
Att öka dosen omega 3 alternativt äta mer lax eller annan fet fisk kan vara en bra ide vid ryggont. 
• Högre dos omega 3. Omega 3 är antiinflammatoriskt och har massor andra positiva effekter.
• Högre dos magnesium än vanligt. Har man ont går man och spänner sig lustigt så de kan bli ännu värre. Magnmedium fungerar muskelavslappnande.
• Msm - invärtes och utvärtes. Jag dricker mer Msm. MSN är bra för mycket. Organiskt svavel har en anti-inflammatorisk verkan, kan bidra till vidgade blodkärl och förbättrad blodtillförse. Dessutom masserade Tina min rygg med msm så jag "attackerar " problemet från två håll så att säga ☺️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0