2001-2013. Jobb och boende!

I måndags flyttade jag till Linköping och imorgon börjar jag jobba på mitt nya jobb. Jag har redan fått jobbet, eller vikariejobb rättare sagt men jag ska lämna in ett CV imorn för lönesättningen. När jag kollade på CV så funderade jag lite på hur många jobb jag egentligen haft och hur många ställen jag bott på. Så tänkte göra en liten lista på vart jag bott och vad jag jobbat med de senaste elva åren! Kommer inte ihåg exakt allt men tror jag får med de mest iaf :) 
 
*Juni 2001: Bor hemma hos mina föräldrar i Horn och tar studenten i Vimmerby. Jag läste natur. 
 
* September 2001: Bor på Visingsö och läser förberedande engelska. Varit sämst på engelska i skolan.
 
* Januari 2002: Flyttar till en mindre stad som ligger en liten bit utanför Brighton i England. Jag bor i en familj där och läser engelska på en svensk skola där. Ett väldigt lärorikt år för mig. Jag blev duktig (var duktig ett tag) på engelska och lärde mig klara mig själv. Låter töntigt kanske men så var det iaf :p
 
* Juni 2002: Flyttar hem till mina föräldrar igen och börjar jobba på Hemtjänsten i Horn under sommaren. 
 
* September 2002: Åker till Norge en vecka för att leta jobb. Jobbade EN DAG som flyttgubbe sen åkte vi hem igen. Det är så olika det där hur länge man jobbar på varje ställe...
 
* September 2002: Bor hemma igen och fortsätter att jobba på hemtjänsten och även på ordinarie äldreboende. 
 
* 2002/2003 nångång: Börjar jobba lite som vikarie på låg- och mellanstadieskolor i Horn, Hycklinge och Kisa. 
 
* September 2003: Flyttar till Norrköping och börjar på lärarhögskolan. Åker hem typ halva veckorna och jobbar på äldreboende och på skolorna.
 
* Juni 2004: Slutar i Norrköping på grund av att jag inte trivs med utbildningen men gick iaf färdigt första terminen. 
 
* Sommar 2004: Jobbar på demensboende i Horn. 
 
* September 2004: Går steg 1 på PT-school i Stockholm. 9 dagar på skolan sedan hemstudier och sedan praktiskt och teoretiskt prov på skolan.
 
* November - December 2004: Gör praktik som personlig assistent i Vimmerby. Börjar sedan att jobba där som vikarie. Har jobbat där sedan dess, ibland över 100 % och ibland så sällan som någon gång om året. Nu har jag inte varit där sen i somras typ. 
 
* Januari 2005: Flyttar till Vimmerby med min dåvarande flickvän.
 
* Januari 2005: Börjar på Omvårdnadsprogrammet i Vimmerby där jag läser Psykiatri och Rehabilitering/Habilitering som inriktning. 
 
* Våren 2005: Börjar att jobba som personlig assistent hos en annan kille som oxå bor i Vimmerby. 
 
* Mars 2005: Läser steg 2 på PT-school. 
 
* Resten av 2005: Går omvårdnadsprogrammet och jobbar som personlig assistent. Har haft vissa perioder i mitt liv då jag jobbat sjukt mycket. Maj 2005 läste jag dubbla kursen på omvårdnadsprogrammet och jobbade över 100 %. 
 
* Januari 2006: Flyttar till Horn med min dåvarande flickvän. 
 
* Januari 2006: Gör min praktik på Stenbäckens behandlingshem. Har sedan dess jobbat där som vikarie. Även där har jag ibland jobbat över 100 % och ibland varit ifrån en längre tid. 
 
* Maj 2006: Slutar Omvårdnadsprogrammet och är färdig undersköterska :)
 
* Sommaren och hösten 2006: Personlig assistent
 
* November-December 2006: Jobbade på en gruppbostad i Vimmerby. Även här hade jag en period då jag jobbae väldigt mycket. Uppåt 200 %. 
 
* 2007: Fortsatt jobb som personlig assistent. Var ledig rätt mycket eftersom jag då hade distansförhållande i Stockholm och var där mycket. 
 
* Maj 2007: Började jobba som elevassistent i en klass på gymnasisärskolan i Hultsfred. 
 
* Hösten 2007: Blir stödkompis/kontaktperson åt en kille. Har sedan under åren fått fler och fler och har nu 5 stycken som jag är stödkompis åt och träffar varje vecka och hittar på saker med. 
 
* September 2007- Juni 2009: Jobbade heltid (!) som elevassistent i Hultsfred. Fantastiskt jobb förutom att jag jobbade 5 dagar i veckan hela tiden. Förutom när det var lov :) . Jobbade lite extra som personlig assistent då mycket. 
 
* September 2007-September 2008: Flyttar till en annan lägenhet i Horn tillsammans med dåvarande flickvän. 
 
* September 2009: Får 6 månaders provanställning på Hessleby behandlingshem.
 
* November 2009: Flyttar till Vimmerby (själv) 
 
* Februari 2010: Slutar på Hessleby behandlingshem eftersom jag inte trivs riktigt. Det var för tufft för mig. 
 
* Våren 2010: Jobbar lite extra som elevassistent i Hultsfred
Börjar jobba lite extra som PT och gör fortfarande. 
 
* Hösten-vinter 2010: Stenbäcken och även lite på Ekbacken som är daglig verksamhet i Vimmerby. 
 
* Våren 2011: Jobbar på Kiseborg i Kisa med ensamkommande flyktingungdomar. 
 
* September 2011: Flyttar hem till mina föräldrar. 
 
* Sommar/hösten 2011: Jobbar på stenbäcken
 
* Vinter 2011: Jobbar som personlig assistent. Har två månader då jag jobbar cirka 200 %. 
 
* Januari 2012: Flyttar tillbaka till Vimmerby
 
* 2012: Jobbat mestadels på Stenbäcken och Solskenet som tillhör Stenbäcken. 
 
* Hösten/Vinter 2012: Jobbar fortfarande på Stenbäcken, dock väldigt lite. Har fortfarande kvar mina stödkompisar. 
 
* Mars 2013: Flyttar till Linköping och börjar jobba på ett gruppboende (imorgon!)
 
* Har även haft ett lekmannauppdrag samt varit ledsagare. 
 
Jag har trivs med alla mina jobb, mer eller mindre. Jag har haft några jobb som jag inte trivs med och då har jag slutat där. Jag har genom alla dessa år haft tur med att få jobb och det är få förunnat och få jobba med så härliga människor som jag gjort och hittat på så mycket roliga saker på arbetstid!
 
Skulle kunna skriva hundra roliga saker jag gjort på arbetstid men det orkar jag inte men att t.ex få träna på arbetstid, spela fotboll, fika, åka till Liseberg, Skara sommarland, spela kort, spela tv-spel, gå på bio osv är specialbra :) 
 
Upptäckte nu att jag växla mellan olika eh tidsformer eller vad man säger. "Jag jobbar" "Jag jobbade" . Tempus heter det va? Men jag orkar inte ordna det. Ni får ursäkta. 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0