Inflyttad

Igår flyttade jag in i min lägenhet i Linköping! Till min hjälp hade jag Jens som jag inte träffat på länge. Efteråt var vi och tränade bröst, axlar och mage på Actic. Sen blev det lite FIFA. Kul att umgås lite med han som jag har intatuerde på benet :p (Det är alltså inte little cat som heter Jens som jag råkat säga till vissa)
 
 
Mitt pass såg ut ungefär så här:
 
4 set bänkpress på 100, 100, 100 och 80. 4, 4, 4, 7 reps. Alltså 4 reps på 100 kg. Det är INTE BRA men räknar med att göra en riktigt bra ökning fram till sommaren!
 
5-6 set utsida axlar med lätta hantlar. Mellan seten.
 
4-5 set i pecdecen
 
4-5 set utsida axlar i maskin. Även det mellan seten.
 
2-3 set i axelpressmaskin
 
Typ nåt sånt tror jag?
 
Mage: 4 set sittande på knä och böj framåt
 
4 set maghjulet
 
Träningvärk  i både bröst och mage. Igår hade jag i rygg och ben! Det är inte så konstigt kanske eftersom de inte blev så extremt hårda pass i Thailand...
 
Nu är jag hemma hos mina föräldrar och jazzar lite. Ska fixa lite läskeblask sen bestående av morot, apelsin och ingefära. För övrigt så äter jag "de jag behöver" och utöver det så blir det en hel del godsaker. Onyttigt mycket kanske men kalorieöverskottet blir inte så extremt ändå. Jag kommer lägga på mig fett och måste lägga på mig fett för att bygga.
 
"För varje hekto fett du lägger på dig så ökar du förhoppningsvis några gram muskelmassa"
Det är när du ska bygga och när du ska deffa så gäller:
"För varje hekto fett du deffar bort så behåller du några gram extra värdefull muskelmassa så länge du får i dig tillräckigt med protein"
 
 
Men om du ska deffa och gå ner i fett% så får du låta bli godsakerna. Det kan många gånger vara svårt men det är så värt det!
 
"Känslan att komma i form överväger känslan att få äta vad man vill"
 
 
 
Ikväll ska jag jogga nån kilometer eller två på träningshuset samt träna vader. Sen imorgonbitti/förmiddag ska jag kötta ben! Imornkväll blir det lite fotboll ihop med fotboll för alla (jobb)
 
 
Magträning
 
 
ALLA har magmuskler. Anledningen till att de inte syns hos många är för att de täcks av underhudsfett. Även om man så gärna vill det så går det inte att punktförbränna fett genom att träna mage. Det går heller inte träna antingen nedre eller övre delen av magen. Du tränar hela magen. Som ni ser på bilden så fäster de raka magmusklerna uppe vid bröstet och sedan ner mot underlivet(!)  Ser man bilden så kanske de är lättare att förstå att de inte går att träna bara nedre delen?
 
En sak till angående magträningen: Magmuskulaturen behöver, precis som alla andra muskler, vila minst 2 dygn. Det finns ingen anleding att träna mage varje dag. 1-2 gånger  veckan är lagom och då ska den tränas, precis som alla andra muskler, TUNGT! Magen är, om man jämför med rygg och ben, relativt små muskler så personligen tycker jag att det räcker att träna mage ungefär 30 minuter varje gång.
 
För att fixa fram en bra mage så krävs det alltså att både träna magen hårt men inte för ofta och att få bort fettet som finns på magen. Det gör man genom att äta bra mat, träna tungt på gymmet och gärna lägga in lite cardio (fettförbränning) samt att ha TÅLAMOD! För att få bort det sista fettet som är svårast så är det en bra idé att använda sig av någon bra fettförbrännare:
http://muskelbygget.se/fettforbranning-c-59.html?osCsid=0fcb7d991aed61e8049cb9c23e42b333

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0