Prioriteringsträning

Bra semesterdag återigen både igår och idag. Igår rygg med Jens, solat massor och Rappakalja på kvällen och lite mys :) . Idag golf sen till Västervik och tränat ben med Niclas på Actlet. Köttigt pass. Spelat lite FIFA med men "det vill jag inte prata om"
 
Något jag däremot tänkte prata lite om idag är prioriteringsträning. Vad kan man göra för att t.ex benen ska växa lite extra under hösten? Nu är det lite individuellt hur man reagerar på benträning. Vissa föredrar tung benträning medan andra gärna tränar lite lättare med mer kontakt. Sen är det lite olika hur lång vila man behöver mellan varje pass. Många tycks träna varje muskelgrupp en dag i veckan bara. Jag föredrar att köra varje muskelgrupp i snitt var 5e-6e dag. Sen är det vissa muskelgrupper jag inte tränar riktigt lika ofta. Men för er som tränar varje muskelgrupp en gång i veckan, så tycker jag att ni kan lägga in och köra ben var 4e-5e dag så länge träningsvärken släppt iaf och varit borta någon dag. 
 
En annan grej om ni vill prioriteringsträna ben är att ha en vilodag dagen efter eftersom då får benen extra tid att växa. Sen tycker jag självklart att ni ska äta bra varje dag men för vissa är det svårt att alltid äta perfekt (oftast på grund av lathet) men om ni inte äter perfekt (eller nästan perfekt) så bör ni ändå vara extra noga just den dagen ni tränar ben. Eller om det nu är någon annan muskelgrupp ni prioriterar. 
 
Lägg gärna benpassen på de dagar du känner dig mest utvilad oxå. Om du vill vara ännu mer "noga" med att just prioritera benen så ta gärna en vilodag även innan passet, alternativt att du har ett jazzpass då. 
 
Dessutom är det viktigt att undvika stress, både före och efter passet men det gäller runt alla pass såklart.
Sen, precis som alltid annars oxå, ha tålamod! 
 
 
Inga konstigheter egentligen. Jobba hårt så får du resultaten. 
 
Nytt från http://muskelbygget.se/ . ZMA som funnits innan men i mycket fler kapslar i samma burk vilket innebär billigare. 
 
 
Plasma ZMA
"Plasma ZMA är en anabol aktivator - muskeltillväxt och förnyelse som frigör din potentia"
 
"Idrottsutövare och aktiva personer kan få låga nivåer av zink och magnesium i kroppen på grund av extrem förbrukning under träning och aktiviter"
 
Dessutom kan "perioder av hög sexuell aktivitet" innebära att man kan få låga nivåer av zink men det gäller oss killar och det är om man får många utlösningar...

Kommentarer
Postat av: Jocke

Tjena!
Jag måste bara fråga om det var dig jag såg på TR i västervik idag?

Svar: Hej! yes jag tränade där idag på förmiddagen :)
Per Ekbjörn

2013-08-29 @ 12:58:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0